بر اساس اخبار ارز دیجیتال، در تاریخ ۲۰ سپتامبر کیف‌ پول‌های داغ بینگ ‌ایکس هک شدند. هکرها حدود ۵۲ میلیون دلار ارزهای دیجیتال مختلف از جمله اتریوم، زنجیره BNB، بیس و آپتیمیزم را سرقت کردند. هک ۵۲ میلیون دلاری ضربه بزرگی بود که بینگ ‌ایکس مجبور شد تا زمانی که بتواند این مشکل را کنترل نماید برداشت‌ها را متوقف کند.

ویویین لین، مدیر ارشد محصول بینگ ‌ایکس، این حادثه را یک «نفوذ جزئی» نامید و به کاربران اطمینان داد که بینگ ‌ایکس هرگونه دارایی سرقت‌ شده را جبران خواهد کرد. با روشن شدن جزئیات سرقت انجام شده مشخص شد که این حمله از آنچه در ابتدا گفته شده بود بسیار جدی‌تر بوده است.

بینگ ‌ایکس در پاسخ به این هک، شیلد ایکس را معرفی کرد؛ یک «دیوار آتش کیف‌پول» ارتقاء یافته که برای افزودن لایه‌های امنیتی در برابر حملات مشابه طراحی شده است. هدف شیلد ایکس این است که ورود هکرها و سرقت وجوه را بسیار سخت‌تر کند. در واقع کار شیلد ایکس نظارت پیشرفته بر تهدیدات است، به این معنی که به‌طور ۲۴ ساعته فعالیت‌های مشکوک را زیر نظر دارد و می‌تواند به این نوع تهدیدات پاسخ سریع‌ دهد.

ویویین لین اعلام کرد که شیلد ایکس یک اقدام پیشگیرانه برای حفظ امنیت وجوه کاربران بینگ ‌ایکس است. این اقدام مانند «محکم کردن لنگرها» است تا اطمینان حاصل شود که چنین اتفاقی دوباره تکرار نشود. بینگ‌ایکس حتی با چندین شرکت امنیتی همکاری کرده است تا شیلد ایکس را به حداکثر کارایی برساند، هرچند که هنوز نام شرکای امنیتی خود را اعلام نکرده است.

دیوار آتش کیف ‌پول مانند یک سپر دیجیتال بین دارایی‌های کاربران و تهدیدات بالقوه عمل می‌کند. شیلد ایکس نیزبرای بینگ ‌ایکس محفاظت چند لایه را ایجاد می‌کند تا هکرها برای نفوذ به سیستم باید بسیار سخت‌تر کار کنند. این دیوارهای امنیتی می‌توانند تراکنش‌های مشکوک را مسدود کنند، از دسترسی غیرمجاز جلوگیری کنند و تیم را از هرگونه فعالیت غیرمعمول مطلع سازند.

پس از هک، بینگ ‌ایکس به سرعت اقدام به بازگردانی عملیات عادی کرد. کاربران اکنون می‌توانند بدون نگرانی واریز و برداشت داشته باشند. تیم بینگ ‌ایکس اطمینان داده که هیچ کدام ازمشتری ها پولی از دست ندهد و با استفاده از منابع خود، خسارت‌های ناشی از سرقت را جبران می‌کند.