FavoriteLoadingافزودن به علاقه مندی ها

روز به روز با پیشرفت فناوری‌های مختلف در دنیا، ما شاهد بوجود آمدن فعالیت‌های متنوع‌تری هستیم که موجب سرگرمی و حتی کسب درآمد برای مصرف‌کنندگان آن میشود. در همین راستا فناوری بلاکچین یکی از بهترین فناوری‌هایی است که کاربران زیادی را به خود جذب نموده و از طریق آن میتوان، هم به نوعی ایجاد سرگرمی کرده و هم اینکه کسب درآمدی را صورت داد. یکی از این مواردی که چنین فعالیتی در آن ممکن بوده و با محبوبیت NFTها مورد توجه قرار گرفته است، صنعت بازی‌ میباشد.

توسعه‌ی بازی‌های امروزی که شرایط کسب درآمد را فراهم آورده‌اند باعث فعالیت در چنین سطحی شده است. سطح پیشرفت این بازی‌ها به شکلی میباشد که هم میتوان آنها را در دستگاه تلفن همراه هوشمند و همچنین در رایانه‌ی خود انجام داد، به همین علت تعداد کاربران فعال در این چنین بازی‌هایی بسیار افزایش یافته است.

برای اینکه از قافله بازی‌های بلاکچین عقب نمانید در ادامه شما را با این مدل بازی‌ها بیشتر آشنا خواهیم کرد.

بلاکچین چیست؟

از آنجایی که قصد ما معرفی بازی‌های بلاکچینی میباشد؛ پس بهتر است که قبل از هر چیز با خود اصطلاح بلاکچین آشنا شوید. بلاکچین در واقع شبکه غیرمتمرکزی است که از طریق آن امکان فعالیت کاربران به شکل غیرمتمرکز فراهم گشته و آنان میتوانند بدون نظارت هیچ سازمان و یا ارگانی در این زمینه فعالیت کنند. به زبانی دیگر، بلاکچین یک نوع سیستم ثبت داده بوده و تفاوت آن با سیستم‌های دیگر این است که اطلاعات ذخیره‌ شده بر روی این نوع سیستم، میان همه اعضای یک شبکه به اشتراک گذاشته میشود.

بازی های بلاکچینی

با استفاده از رمزنگاری و توزیع داده‌ها، امکان هک، حذف و دستکاری اطلاعات ثبت ‌شده، تقریبا به طور کامل از بین میرود. واژه بلاکچین (Blockchain) ترکیبی از دو کلمه Block و Chain است؛ این فناوری در حقیقت زنجیره‌ای تشکیل شده از بلوک‌هاست. در هر بلاک، داده‌های مختلفی میتواند ثبت شود که در اینجا داده‌های بازی را مقصود سخن قرار داده‌ایم.

بازی بلاکچینی چیست؟

اما منظور از بازی‌های بلاکچینی چیست؟ برای خیلی‌ها انجام بازی دارای دیدی یکسان است و آن هم انجام بازی به منظور ایجاد سرگرمی در اوقات فراغت میباشد؛ در این رابطه باید بگوییم که بازی بلاکچینی را میتوان از اینگونه بازی‌ها جدا ساخت، چرا که بازی‌های بلاکچین محور، شما را به هدفی بیش از آنچه که تا به حال با آن دست و پنجه نرم کرده‌اید سوق میدهند. بازی‌های بلاکچین محور این امکان را برای شما بوجود می آورند تا با فعالیت در آنها و گذاشتن زمان کافی امکان کسب درآمد ارز دیجیتال را برای خود فراهم سازید؛ یعنی اگر به طور واضح‌تر توضیح دهیم باید بگوییم که بازی‌های بلاکچین نوعی واسطه برای بدست آوردن دارایی‌های واقعی هستند.

بازی های درآمدزا

دارایی که در صورت فعالیت در بازی‌های بلاکچینی بدست می آید، شامل ارزهای دیجیتال است که میتواند از بیت کوین گرفته تا اتریوم و انواع دیگر ارزهای دیجیتالی که در بستر بلاکچین فعالیت دارند را در بر گیرد. ما را همچنان همراهی کنید تا شما را با انواع بازی‌های بلاکچینی آشنا کنیم.    

بازی STAR ATLAS

اگر قصد انجام یک بازی با سبک استراتژیک جذاب را داشته باشید، به حتم بازی STAR ATLAS یکی از بهترین بازی‌های بلاکچین محور میباشد که میتوانیم به شما معرفی نماییم. این بازی که وقایع آن در سال 2620 میلادی اتفاق می افتد شامل داستانی میباشد که در آن به سه جناح، کنترل فضا را تقسیم کرده و برای منابع و دارایی‌های با ارزش با یکدیگر جنگ میکنند. هدف نهایی این پروژه تبدیل شدن به دنیای دیجیتالی موازی با دنیای فیزیکی ما همراه با فعالیت‌های تجاری و اقتصادی است. این بازی مثل برخی از بازی‌های مستقل غیرمتمرکز دیگر، فعالیت اقتصادی ارز دیجیتال خود را از طریق ساختارهای مالی غیرمتمرکز یا همان دیفای صورت میدهد که شامل وام‌دهی، ییلد فارمینگ و بازارسازی خودکار میباشد. این بازی از گرافیک بسیار دیدنی برخوردار است که باعث توجه بسیاری از کاربران بازی‌ شده است.

بازی STAR ATLAS

بازی ZUKI MOBA

این بازی یکی از بازی‌های محبوب‌ چند نفره آنلاین است که هم میتوان آن را داخل تلفن همراه هوشمند نصب نموده و هم اینکه در سیستم کامپیوتر خود اجرا نمایید. اینکه به طور انحصاری مجبور به انجام این بازی بر روی پلتفرم خاصی نیستید، باعث افزایش میزان کاربران این بازی شده است. کاربران این بازی نه تنها برای تیمی بودن انجام این بازی لذت میبرند، بلکه میتوانند با بدست آوردن موفقیت و جمع آوری دارایی در طی بازی آن را تبدیل به ارز دیجیتال کنند، که همین مسئله ارزش این بازی را دوچندان میکند.

بازی ZUKI MOBA

بازی SUMMONERS WAR: LOST CENTURIA

این بازی یکی از نسخه‌های جدید SUMMONERS WAR است که با موضوع LOST CENTURIA منتشر گردیده است. این بازی در ابتدا مشابه به بازی‌های کارتی بوده که میتوان در آن کارت‌های مختلف را جمع کرد. کارت‌های سطح بالاتر یعنی قدرت بیشتر؛ اما گیم ‌پلی این بازی بیشتر به Sky Arena شباهت دارد. بازیکن باید پیش از شروع، هشت قهرمان و سه طلسم انتخاب کند تا با این داشته‌ها به رقابت بپردازد.

چیزی که در این بازی باید به آن اهمیت دهید، نوع استراتژی شماست که از طریق آنها به موفقیت دست میابید. هر چه موفقیت شما بیشتر شود، امکان دست یابی به ارز دیجیتال هم افزایش خواهد یافت.

بازی SUMMONERS WAR: LOST CENTURIA

بازی DRAGON MASTER

بازی دیگری در سبک استراتژیک که از طریق آن امکان کسب درآمد ارز دیجیتال وجود داشته باشد، DRAGON MASTER است. این بازی در بستر بلاکچین پالیگان ساخته شده است و به نوعی از ترکیب دو سبک استراتژی RTS و مبارزه‌ی چند نفره‌ی آنلاین MOBA پشتیبانی میکند. داستان بازی “دراگون مستر” در سرزمینی به نام لموریا اتفاق می افتد که به دنیایی تحت سلطه اژدها اشاره دارد. جهان لموریا، قلمروهای متعددی درون خود دارد که هر قلمرو خانه یک اژد‌های منحصر به فرد است. در این بازی جزیره‌ای به نام “سنگ اژدها” وجود دارد که موجودات برای کسب موفقیت در آن به مبارزه میپردازند. در واقع چیزی که در این بازی مورد هدف است، بدست آوردن سنگ‌های توتم میباشد که در نهایت با طی کردن فرایند موفقیت آمیز بازی به آنها دست میابید.

بازی DRAGON MASTER

بازی CROPBYTES

بازی CROPBYTES، یک بازی در زمینه تجارت محصولات کشاورزی بوده که از سال 2018 میلادی در اختیار کاربران مختلف قرار گرفته است. این بازی مبتنی بر ارزش‌های مشتری مداری بوده و شرایطی را برای تجربه تجارت آنلاین ارائه میدهد که نه تنها آموزشی، بلکه بصری، هوشمند و خلاقانه است. یکی از نکات مثبت این بازی در دسترس بودن آن از طریق اپ استور و گوگل پلی میباشد که موجب دسترسی آسان آن شده است. زمانی که در این بازی به دارایی خاصی دست پیدا کردید، میتوانید از آنها به منظور تهیه موارد مختلفی نظیر توسعه داشته‌های بازی خود و یا کسب ارز دیجیتال استفاده نمایید.

بازی CROPBYTES

بازی BIG TIME

بازی BIG TIME یک بازی ماجراجویانه است که در آن میتوانید با گیمرهای دیگری همراه شده و به ماجراجویی خود بپردازید. سقف همراهی شما در این بازی تا شش کاربر محدود شده است. داستان این بازی به این شکل است که شما به همراه دوستانتان میتوانید به زمان سفر کنید و از این طریق به تاریخ سفر کرده و با اشخاص مهمی روبه رو شوید که هر از گاهی میبایست برای کشتار آنها اقدام نمایید. در این بازی امکان مصرف و کسب ارزهای دیجیتال برای کاربران فراهم بوده تا در صورت تمایل برای این امر اقدام کنند.

بازی BIG TIME

بازی TOWN STAR

TOWN STAR بازی دیگری مبتنی بر بستر شبکه بلاکچین است که قابلیت کسب درآمد از طریق جمع‌آوری توکن اختصاصی GALA و NFT در محیط بازی را ایجاد کرده است. این بازی امکان طراحی شهرسازی را به گیمرهای خود و همچنین کسب درآمد را با ایجاد خلاقیت‌هایشان میدهد. این بازی به دو شکل رقابتی و آزاد قابل استفاده است که در سبک رقابتی، گیمرهای مختلف در طول یک هفته فعالیت خود رتبه‌بندی شده و به صد نفر اول این رده‌بندی پاداش‌هایی به شکل توکن کالا پرداخت میگردد.

بازی TOWN STAR

بازی Elementos

Elementos  به عنوان یک بازی رقابتی مبتنی بر سیستم عامل اندروید، امکان رقابت برای بدست آوردن توکن بومی خود یعنی توکن EME را فراهم آورده است. در این بازی میتوان به اشکال مختلفی به رقابت پرداخت که بسته به خواست گیمر تعیین خواهد شد. مثلا میتوان رقابتی با تعداد زیاد و یا حتی تک به تک را ترتیب داد.

بازی Elementos

بازی Infinite Fleet

Infinite Fleet بازی چند نفره و فضایی است که روی لایه‌ دوم بلاکچین بیت کوین قرار دارد. در این بازی گیمرها نقش فرماندهان ناوگان کشتی را بر عهده داشته و در بازی با تشکیل تیم و استفاده از سلاح‌های موجود در آن به نبرد با بیگانگان میپردازند.

بازی Infinite Fleet

بازی My Neighbor Alice

در این بازی به سبک فانتزی اجازه ساخت سرزمین انحصاری به کاربران داده می شود که نکته‌ی مثبت بازی در این است که شما می‌توانید با کمک یک تیم چند نفره کار ساخت را صورت دهید. در این بازی کاربران میتوانند با همسایه‌ها در ارتباط باشند، کارهای متفاوتی انجام دهند و حتی جایزه بگیرند. کاربران میتوانند با خرید زمین مجازی به فرایند زنبور‌داری، کشاورزی و حتی ماهیگیری پرداخته و با طی کردن مراحل بازی به پاداش‌های بیشتر و بهتری دست یابند. این بازی به شکلی طراحی شده است که کاربران قادرند، سلیقه خود را با استفاده از موارد مختلف موجود در این بازی توام سازند.   

بازی My Neighbor Alice

نتیجه‌ گیری

حال که با تعدادی از بازی‌های بلاکچینی آشنایی پیدا کردید به حتم خیلی از شما دلتان میخواهد که برای انجام بازی مورد نظرتان اقدام کنید. کسانی که قصد آشنایی بیشتر با بازی‌های ارز دیجیتال را دارند میتوانند با دیدن بازی کریپتویی در سایت کریپتونگار آشنایی بیشتری با بازی‌های ارز دیجیتال پیدا کنند.