آمبره سوبیران مدیر عامل کایکو گفت:«رویکرد دوستانه هنگ‌کنگ ممکن است این شهر را به مرکز ثقل تجارت و سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال تبدیل کند.»

آمبره سوبیران مدیر عامل شرکت ارائه دهنده داده‌های بازار کریپتو در پاریس می‌گوید:«رویکرد سرد دولت ایالات متحده به مقررات ارزهای دیجیتال ممکن است در نهایت منجر به تغییر مرکز ثقل صنعت کریپتو به هنگ‌کنگ شود.

با وجود اینکه ایالات متحده برای مدت طولانی در خط مقدم کریپتو بوده، در حال حاضر رویکردی علیه کریپتو را اتخاذ کرده است. رویکرد اتخاذ شده این دولت موجب اجرای قوانینی در خصوص جامع کریپتو می‌شود. از طرفی این اتفاق ممکن است منجر به تغییر موقعیت تعداد قابل توجهی از شرکت‌ها، توسعه‌دهندگان و سرمایه‌گذاران به محیط‌های دوستانه‌تر شود.

سوبیران در 1 آوریل طی صحبتی که با روزنامه وال استریت ژورنال داشت بیان کرد که سرکوب اخیر کریپتو در ایالت متحده به طور ناخواسته هنک‌کنگ را به یک مرکز بزرگ رمزنگاری تبدیل خواهد کرد.

دولت ایالات متحده از زمان فروپاشی FTX در نوامبر 2022 به طور فزاینده‌ای نسبت به ارزهای دیجیتال رویکردی تهاجمی گرفته است. از طرفی سناتور الیزابت وارن اخیرا بیان کرده که که در حال ایجاد یک ارتش ضد کریپتو هستند. و همه این‌ها دست به دست هم داده تا کاپیتانی جامع کریپتو از ایالات متحده گرفته و به هنگ‌کنگ داده شود.

هنگ‌کنگ در ژانویه با ایجاد مقررات پیشرونده برای حمایت از شرکت‌های ارز دیجیتال و فین‌تک با کیفت بالا، زمینه سازی تبدیل شدن به مرکز رمزنگاری را برای خود فراهم کرد.

این مقررات هنوز به طور کامل اجرایی نشده است. با این حال کمیسیون اوراق بهادار و آتی هنگ‌کنگ (SFC) در 20 فوریه یک رژیم مجوز کریپتو را پیشنهاد کرد. هدف این رژیم حمایت از مصرف‌کننده بدون سرکوب نوآوری است.

طبق گزارش کریستین هو وزیر خدمات مالی و خزانه داری هنگ‌کنگ، تا کنون بیش از 80 شرکت مرتبط با دارایی‌های مجازی علاقه خود را برای ایجاد فروشگاه در آنجا ابراز کرده‌اند.

بلومبرگ در 28 مارس گفت که اداره پول هنگ‌کنگ و SFA در 28 آوریل جلسه مشترکی برای کمک به شرکت‌های ارز دیجیتال در ایجاد شراکت بانکی داخلی برگزار خواهند کرد.

بانک‌های چینی مانند بانک توسعه پودونگ شانگهای، بانک ارتباطات و بانک چین شروع به ارائه خدمات بانکی به شرکت‌های رمزنگاری در هنک‌کنگ کرده‌اند.

سوبیران هم در اواسط مارس فاش کرد که Kaiko به دنبال موضع دوستانه هنگ‌کنگ در حوزه ارزهای دیجیتال در پی انتقال مقر واحد آسیایی-اقیانوسیه خود از سنگاپور به هنگ‌کنگ است.

همچنین سوبیران در مصاحبه‌ای با بلومبرگ خاطر نشان کرد که:«آنچه می‌بینیم حمایت واضحی برای وضوح بیشتر چارچوب نظارتی در هنگ‌کنگ است.»

منبع: cointelegraph.com