رگولاتور دستور توقف بایننس را در بلژیک صادر کرد. بایننس پس از ناتوانی در ارائه اطلاعات کافی به FSMA در مورد شرکت‌های خارج از منطقه اروپا باید تمام خدمات رمزنگاری و کیف پول خود را در بلژیک متوقف کند.

اداره خدمات مالی و بازار بلژیک (FSMA) به صرافی ارزهای دیجیتال بایننس دستور داده که خدمات صرافی و کیف پول خود را در این کشور متوقف کند.

FSMA طی اطلاعیه‌ای در 23 ژوئن گفت: «بایننس با ارائه خدمات به کشورهایی که عضو منطقه اقتصادی نیستند، قوانین بلژیک درباره مبارزه با پولشویی را نقض کرده است.» رگولاتور ادامه داد که این صرافی باید تمام خدمات مرتبط با رمزنگاری را در بلژیک فورا متوقف کند.

طبق گزارشات FSMA، بایننس از حدود 19 شرکت خارج از منطقه اقتصادی اروپا مانند شرکت‌های ایسلندی، لیختن اشتاین و نروژ پشتیبانی می‌کرده است. این عوامل در شرایط و ضوابطی که کاربران بلژیک موقع ثبت نام مطالعه کرده بودند وجود نداشت. همچنین رگولاتور گفت: «طی ارسال چندین درخواست برای اطلاعات به بایننس پاسخ‌های رضایت بخشی دریافت نکرده است.»

FSMA گفت: «علی‌رغم تمام فرصت‌هایی که در چندین نوبت به بایننس داده شده، بایننس نتوانسته مستندات و شواهد لازم برای اینکه نشان دهد خدمات رمزنگاری را طبق قوانین انجام می‌دهد ارائه کند.»

بایننس باید با تمام مشتریان بلژیکی خود تماس بگیرد و کلیدهای رمزنگاری و خصوصی موجود در صرافی را بازگرداند.

سخنگوی بایننس به کوین تلگراف گفت: «صرافی بایننس از تصمیم FSMA ناامید شده است و قصد بررسی اطلاعیه تنظیم کننده را دارد.»

FSMA تنها یکی از چندین تنظیم کننده‌های ملی است که علیه بایننس اقدام کرده. کریستوف دی بیوکلر نماینده پارلمان بلژیک، در ژانویه 2022 اعلام کرد که به مدت یکسال حقوق دولتی را به بیت کوین دریافت خواهد کرد.

منبع: cointelegraph.com