با وجود جذابیت و هیجان این گونه داستان‌ها، مهم است که فراتر از اعداد نگاه کنیم. به‌طور کلی، میم‌ کوین‌ها مشابه با قمار خانه ها عمل می‌کنند و سرمایه ‌گذاران ریسک‌پذیر زیادی را به خود جلب می‌کنند. اکثر افراد در این بازار ضرر می‌کنند در حالی که درصد کمی با سودهای کلان خارج می‌شوند.

بر اساس اخبار ارز دیجیتال، تقریباً 10٪ از سرمایه ‌گذاران ممکن است در سرمایه ‌گذاری‌های سنتی مانند بازار سهام، سود تدریجی تجربه کنند. اما شانس‌ها در بازار میم‌ کوین‌ها بسیار بدتر است. تنها 1٪ از سرمایه ‌گذاران میم‌ کوین‌ها سود کسب می‌کنند و درصد بسیار کمتری — کمتر از 0.01٪ — به چنین سودهایی می‌رسند.

مهم است که درک کنیم که اطلاعات داخلی، حدس و گمان و هیجان اصلی‌ترین عوامل پشت میم‌ کوین‌ها هستند. بسیاری از سرمایه ‌گذارانی که سودهای کلانی کسب می‌کنند معمولاً به اطلاعات داخلی دسترسی دارند یا با تیم‌های توسعه‌ دهنده این ارزها ارتباط دارند. این افراد معمولاً در مراحل اولیه خریداری می‌کنند، حتی قبل از آنکه عموم مردم از این ارزها آگاه شوند، یا ممکن است از تکنیک‌هایی بهره ببرند که سرمایه‌گذاران خرده‌فروشی عادی قادر به استفاده از آن‌ها نیستند.

 سرمایه‌ گذاری عاقلانه برای تریدرها یا سرمایه ‌گذاری معمولی مانند برنده شدن در لاتاری نیست؛ در عوض، آن‌ها امیدوارند که از میم‌ کوین بعدی بهره‌برداری کنند و به بازدهی 10,000 برابری دست یابند. این حوزه نیازمند احتیاط بسیار است. با اینکه اخبار این چنینی هیجان زیادی ایجاد می‌کند، اما اکثریت سرمایه‌ گذارها در این بازار ضرر می‌کنند.