پائولو آردوینو مدیر عامل تتر اعلام کرد: USDT، بزرگ‌ترین استیبل‌ کوین از نظر ارزش بازار است که تأثیر قابل توجهی فراتر از بازار ارزهای دیجیتال دارد، به‌ویژه در کشورهایی که با تورم و سیستم‌های مالی کمتر توسعه‌ یافته مواجه هستند.

آردوینو بیان کرد استیبل‌ کوین‌هایی مانند تتر به منظور تثبیت بازار پر نوسان ارزهای دیجیتال با پشتوانه دارایی‌های واقعی مانند دلار آمریکا طراحی شده‌اند. در کشورهایی مانند آرژانتین و ترکیه که درگیر تورم هستند، USDT به عنوان یک جایگزین پایدار برای ارزهای ملی ناپایدار عمل می‌کند.

او توضیح داد که قبل از تتر، افراد معمولاً برای به‌دست آوردن دلارهای آمریکا به معاملات بازار سیاه روی می‌آوردند و بر کاربرد این ارز در این اقتصادها تأکید کرد.

در حال حاضر، تتر بعنوان سومین ارز دیجیتال بزرگ در جهان، پس از بیت ‌کوین (BTC) و اتریوم (ETH)، با ارزش بازار حدود ۱۲۰ میلیارد دلار قرار دارد. این استیبل‌ کوین به‌مراتب از نزدیک‌ترین رقیب خود، یعنی USDC شرکت Circle ، که دارای ارزش بازار ۳۵.۶ میلیارد دلار است، جلوتر است. قابل توجه است که بخش زیادی از USDT بر روی بلاکچین ترون صادر شده است و مجموع آن به ۶۱ میلیارد دلار می‌رسد، در حالی که اتریوم ۵۴.۳ میلیارد دلار از عرضه آن را تشکیل می‌دهد.