اخبار آلت کوین نشان می‌دهد با افزایش احساس منفی نسبت به این ارز دیجیتال، احتمال دارد قیمت XRP به پایین‌ترین سطح دو ماهه خود، یعنی ۰.۴۷ دلار، برسد. تحلیل ها نیز تایید می‌کنند که این احتمال وجود دارد.

در درخواست تجدیدنظر اخیر، SEC اعلام کرده است که قصد دارد حکم دادگاه را در پرونده‌اش علیه ریپل به چالش بکشد. این درخواست پس از حکم قاضی آنالیزا تورس در تاریخ ۷ اوت ارائه شده است که جریمه‌ای به میزان ۱۲۵ میلیون دلار برای ریپل تعیین کرد.

دادگاه تعیین کرده بود که فروش ریپل به سرمایه گذاران نهادی، شامل معاملات اوراق بهادار است، اما تصریح کرد که این فروش ها نه تقلبی و نه بدخواهانه بوده و هیچ شواهدی از تقلب یا آسیب مالی وجود نداشته است. قاضی تورس توضیح داد که اگرچه برخی معاملات XRP به عنوان اوراق بهادار شناسایی می‌شوند، اما خود XRP به طور ذاتی اوراق بهادار نیست.

تصمیم SEC برای تجدیدنظر، به همراه رکود عمومی در بازار، باعث افزایش فروش های XRP شده است. در حال حاضر، قیمت XRP به ۰.۵۳ دلار رسیده و در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ درصد کاهش یافته است. در همین مدت، حجم معاملات این توکن نیز ۵ درصد افزایش یافته است.

زمانی که قیمت یک دارایی کاهش می‌یابد اما حجم معاملات افزایش می‌یابد، این موضوع نشان دهنده احساس منفی قوی در بازار است. این ترکیب نشان دهنده این است که بسیاری از سرمایه گذاران دارایی های خود را می‌فروشند که منجر به کاهش قیمت می‌شود.

10 درصدی ریپل نمودار11

علاوه بر این، شاخص قدرت نسبی (RSI) XRP که در حال حاضر به ۳۹.۷۶ رسیده، نشان ‌دهنده فشار فروش بیشتر از تقاضای خرید در بازار است. این شاخص برای ارزیابی شرایط بازار استفاده می‌شود و مقادیر زیر ۳۰ نشان‌دهنده شرایط فروش بیش از حد هستند.