هاسکینسون اظهار داشت که کاردانو نمایانگر آن چیزی است که سولانا می‌توانست باشد و نشان می‌دهد که این شبکه از سولانا پیشی گرفته تا جایی که به ‌عنوان یکی از برترین بلاکچین‌های لایه اول شناخته می‌شود. نظرات او ناشی از تحسینش به توسعه‌های Sui، به‌ویژه کارهای جورج دانیسیس، یکی از مشارکت‌کنندگان اصلی، بوده است.

بر اساس اخبار کاردانو، این اولین باری نیست که هاسکینسون از سولانا انتقاد می‌کند؛ با وجود اینکه سولانا سیستم پویایی دارد اما او اوایل امسال نیز به نبود ارزش واقعی در این شبکه و حتی درباره قطعی‌های سولانا اشاره دارد و معتقد است سولانا بیشتر بر بازاریابی تمرکز دارد تا محتوا و کیفیت.

آخرین اظهارات او پس از صحبت های ادوارد اسنودن مبنی بر متمرکز بودن سولانا مطرح شده است، که می‌تواند پروژه‌های موجود در این پلتفرم را در صورت افزایش نظارت‌های قانونی به خطر بیندازد.

هاسکینسون همچنان بر این نکته تأکید دارد که کاردانو بهترین بلاکچین است. او به حکمرانی غیرمتمرکز و نقشه راه قوی کاردانو اشاره کرده و خاطرنشان کرد که کاردانو «هنوز شماره ۱» است و رویکرد استراتژیک آن از سایرین برتر است. هارد فورک اخیر «چنگ» دوره ولتر را معرفی کرد که بر حکمرانی متمرکز بوده و معتقد است این تغییر، رهبری کاردانو را در سال‌های آینده تقویت خواهد کرد.

اگرچه کاردانو با نوآوری‌هایی مانند تست‌نت پروتکل میدنی برای افزایش حریم خصوصی در حال پیشرفت است، اما توکن بومی آن، ADA، در سال جاری با چالش‌هایی مواجه شده و کاهش قابل‌توجهی را از ابتدای سال تجربه کرده است.