او معتقد است که افزایش هزینه های نظامی دولت ایالات متحده منجر به چاپ بیشتر پول و در نتیجه افزایش تورم و تضعیف دلار خواهد شد. این چاپ بیشتر پول می‌تواند سرمایه گذاران را تشویق کند به‌ عنوان یک پوشش در برابر تورم به بیت کوین روی آورند.

بر اساس اخرین اخبار بیت کوین، افزایش شاخص قیمت تولید کننده به ۱.۸ درصد و تورم، نگرانی‌ها در مورد ثبات اقتصادی را افزایش داده است. هایز می‌گوید که سیر تاریخی نشان می‌دهد که جنگ‌ها معمولاً باعث چاپ بیشتر پول می‌شوند و این امر جذابیت بیت‌ کوین را به‌ عنوان یک دارایی غیرمتمرکز افزایش می‌دهد.

او انتظار دارد که تشدید درگیری ها، به ‌ویژه میان اسرائیل و ایران، قیمت انرژی را بالاتر ببرد و این مسئله به نفع بیت کوین است زیرا سرمایه گذاری جدیدی به بازار وارد خواهد شد. با وجود نوسانات احتمالی، هایز بیت کوین را معادل مدرن طلا می‌داند و بر این باور است که تحت شرایط تورمی، احتمال موفقیت آن افزایش می‌یابد.

در حال حاضر بیت کوین بیشترین میزان تسلط بر بازار خود را از سال ۲۰۲۱ تجربه می‌کند و آلت کوین‌ها با چالش‌هایی مواجه‌اند، هایز برای مدیریت ریسک در این شرایط نامشخص، به تریدرها توصیه می‌کند که از سرمایه گذاری در رمز ارزهای کوچک کاسته و بر امنیت مالی تمرکز کنند.

 او تأکید می‌کند که کمک‌های مداوم نظامی ایالات متحده، که با بدهی تأمین می‌شود، به رشد بلند مدت بیت کوین کمک خواهد کرد و آن را به یک پوشش قوی در برابر کاهش ارزش ارزهای فیات تبدیل می‌کند.