طبق آخرین اخبار آلت کوین، ایلان ماسک در مورد احتمال ادغام XRP Ledger در نهادهای مالی و با توجه به مخالفت های مداوم  SEC، از ارائه حمایت مستقیم خودداری کرد و به جای آن، نظرات کلی ‌تری در مورد ارز های دیجیتال بیان کرد و آنها را به عنوان سدی جالب و احتمالا ارزشمند در برابر کنترل متمرکز توصیف کرد.

او توضیح داد که اظهاراتش قطعا حمایت یا عدم حمایت از  XRP نیست، اما معتقد است که ارزهای دیجیتال به طور ذاتی باعث آزادی فردی می‌شوند. ماسک بیشتر به خاطر حمایت از دوج کوین، ارز دیجیتال الهام گرفته از میم‌ ها، شناخته شده است.

او اغلب به خاطر ماهیت بازیگوشانه و جوی که اطراف دوج کوین وجود دارد، به آن علاقه‌ مند بوده و حتی یک سگ شیتزو به نام فلوکی دارد که الهام بخش یک میم کوین بوده است. دوج کوین به عنوان “ارز مردم” توسط ماسک معرفی شده و معتقد است که این ارز برای پرداخت ‌ها مناسبتر از بیت کوین است.

ماسک همچنین حمایت خود را از John Deaton، وکیل حامی XRP، در انتخابات سنا ماسا چوست اعلام کرد که تلاش می‌کند که Elizabeth Warren، سناتور ضد ارز دیجیتال را شکست دهد.

پس از پستی از مدیرعامل کوین ‌بیس، برایان آرمسترانگ، این حمایت توسط ماسک صورت گرفت و از حامیان ارز های دیجیتال خواست تا از Deaton حمایت کنند و به تعهدش برای دفاع از آزادی ارز های دیجیتال اشاره کرد.