بر اساس آخرین اخبار اتریوم بوترین، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم، اعلام کرد که این به ‌روز رسانی به‌ منظور افزایش امنیت و دسترس ‌پذیری شبکه طراحی شده است. هدف «Verge» کاهش نیازهای سخت افزاری با استفاده از (stateless verification) است که به نود ها اجازه می‌دهد بلاک های بلاکچین را بدون نیاز به ذخیره‌ سازی مقادیر زیاد داده تأیید کنند.

یکی از چالش های اتریوم، افزایش حجم داده های مورد نیاز برای اجرای یک نود است که در حال حاضر به صدها گیگا بایت داده نیاز دارد. بوترین توضیح داد که با معرفی (stateless verification)، تأیید کامل زنجیره به اندازه‌ ای مقرون به صرفه خواهد بود که هر کیف پول موبایل، کیف پول مرور گر و حتی ساعت هوشمند به ‌طور پیش فرض این کار را انجام خواهد داد.

این تغییر به این معناست که نودهای اتریوم دیگر نیازی به ذخیره سازی کل بلاکچین ندارند و موانع فنی برای کاربران، از جمله استیکر های مستقل، کاهش می‌یابد. بوترین همچنین در پست وبلاگ خود به «درختان ورکل» اشاره کرد که ساختاری رمزنگاری ‌شده برای کاهش اندازه‌های اثبات و تسهیل (stateless verification) است.

او درباره آسیب‌ پذیری این درختان در برابر محاسبات کوانتومی ابراز نگرانی کرد و گفت که درختان ورکل در برابر کامپیوترهای کوانتومی آسیب‌ پذیر هستند، اگر درختان فعلی KECCAK Merkle Patricia  را با درختان ورکل جایگزین کنیم، بعداً باید دوباره درختان را عوض کنیم.

توسعه‌ دهندگان در حال بررسی درختان هش باینری مبتنی بر STARK هستند که امنیت و مقیاس ‌پذیری بهتری در برابر تهدیدات کوانتومی فراهم می‌کنند.

علاوه بر این، «Verge» تغییراتی در سیستم هزینه گاز شبکه را پیشنهاد می‌دهد تا با (stateless verification) سازگار باشد. این تغییرات به مدیریت بهتر منابع اتریوم کمک می‌کند و هدف بوترین از این تغییرات، افزایش قابلیت دسترسی و امکان پذیر بودن استیک مستقل و انفرادی است.