FavoriteLoadingافزودن به علاقه مندی ها

با پیش‌بینی مقررات سراسری اتحادیه اروپا در بازار کریپتو، صرافی‌های ارز دیجیتال در تلاش برای راه‌اندازی فروشگاه هستند. این اقدام رویکرد اتحادیه به دارایی‌های دیجیتال را هماهنگ می‌کند.

در هفته گذشته، صرافی Crypto.com و Coinbase ثبت نام ارائه دهندگان برای راه‌اندازی فروشگاه را نزد رگولاتورها در ایتالیا تضمین کردند. همچنین صرافی Gemini در ایرلند ثبت نام کرده است. صرافی بایننس هم، ماه گذشته موفق به ثبت نام در فرانسه، ایتالیا و اسپانیا شد.

ثبت‌ نام‌های انجام شده برای راه‌اندازی فروشگاه به این معنا نیست که صرافی‌ها مجوز فعالیت بعنوان شرکت‌های مالی تحت نظارت در این کشورها را دارند؛ اما گام مهمی در پیش‌بینی قوانین فراگیر است. همچنین بعنوان مقررات بازار دارایی‌های رمزنگاری شناخته می‌شود.

این قوانین به طور موقت توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا و پارلمان اروپا در اوایل ماه جاری مشخص شد. آنها به ارائه دهندگان خدمات کریپتو این امکان را می‌دهند تا خدمات خود را در سراسر اتحادیه اروپا تنها با مجوز از یک مرجع ملی ارائه دهند. به گفته ارنست اورتاسون، عضو پارلمان اسپانیا، “تنظیم‌کنندگان ملی می‌خواهند، صرافی‌ها کشور عضو خود را انتخاب کنند.”

شواهد بسیاری برای این استدلال‌های آمده وجود دارد. به ویژه در میان سهامداران کلیدی در فرانسه و ایتالیا که با اشتیاق نسبت به Binance واکنش نشان داده‌اند. امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، سال گذشته به مدیر عامل بایننس، چانگ پنگ ژائو، گفت: «ببینید، ما می‌خواهیم در اینجا از شما استقبال کنیم. “لطفا برای مجوز اقدام کنید.”

مقررات ارزهای دیجیتال در اتحادیه اروپا

ماه گذشته، اتحادیه اروپا در مورد قوانین ضد پولشویی (AML) برای ارزهای رمزنگاری شده به توافق رسید. شرکت‌ها برای راه‌اندازی فروشگاه ملزم به بررسی هویت مشتری بدون توجه به اندازه تراکنش خواهند بود. این قانون بعنوان گسترش «قانون سفر» به ارزهای دیجیتال عمل می‌کند. همچنین صرافی‌های رمزنگاری را ملزم به جمع‌آوری اطلاعات در مورد فرستنده و گیرنده تراکنش‌های ارزهای دیجیتال می‌کند.

شورای اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اقدام به منظور “مشکل کردن سوء استفاده مجرمان از ارزهای دیجیتال برای اهداف غیرقانونی” است. همچنین “قابلیت ردیابی نقل و انتقال دارایی‌های رمزنگاری شده را تضمین خواهد کرد.”

آیا راه‌اندازی فروشگاه در صرافی‌های رمزنگاری سودمند خواهد بود؟

منبع: beincrypto.com