داده‌های سایت Glassnode نشان می‌دهد که دارندگان بلندمدت بیت کوین در روزهای اخیر همچنان سکه‌های خود را با ضرر می‌فروشند.

شاخص نسبت سود خروجی مصرف شده (SOPR) همچنان در مقادیر زیر 1 است

طبق آخرین گزارش گلس‌نود، سرمایه‌گذاران بیت کوین 9 ماه است که متوجه ضرر شده‌اند. شاخص « نسبت سود خروجی مصرف شده » (SOPR) می‌گوید که آیا در حال حاضر دارندگان متوسط در بازار بیت کوین سکه‌های خود را با سود می‌فروشند یا زیان.

زمانی که ارزش این شاخص بزرگتر از 1 باشد، یعنی سرمایه‌گذاران از طریق فروش سودهایی را به دست می‌آورند. از طرف دیگر مقادیر زیر 1 نشان‌دهنده زیان است.

به طور طبیعی، شاخص SOPR برابر با 1 است که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران فقط در سرمایه‌گذاری خود شکست خوردند.

یکی از بخش‌های اصلی در بازار بیت کوین از «دارندگان بلندمدت» (LTH) تشکیل شده است. LTHها سرمایه‌گذارانی هستند که سکه‌های خود را بیش از 150 روز حفظ کرده‌اند، بدون اینکه آن‌ها را جابه‌جا کرده یا بفروشند. گروه همتا این افراد «دارندگان کوتاه مدت» (STH) هستند.

نمودار زیر روند بیت کوین SOPR را برای LTH‌ها نشان می‌دهد:

شاخص SOPR به زیر 1 رفته که نشان دهنده زیان است، ولی اخیرا در حال بهبود است.

همانطور که در نمودار نشان داده شده، بیت کوین SOPR برای LTH‌ها در سال گذشته به زیر 1 سقوط کرده و تا الان در همانجا مانده است.

به طور کلی، سرمایه‌گذارانی که در طول بازار صعودی خرید می‌کنند و وقتی یک بازار نزولی شروع می‌شود، ادامه می‌دهند (احتمالا به LTH تبدیل می‌شوند) متحمل ضررهای بزرگی می‌شوند. زیرا دوره‌های صعودی به طور معمول قیمت‌های خرید نسبتا بالایی را ارائه می‌کنند.

در بازار نزولی 2018-2019، LTH‌ها به مدت 291 روز با زیان به فروش خود ادامه دادند، قبل از اینکه روند بهبود آن‌ها را به سود برگرداند.

با توجه به نمودار به نظر می‌رسد که LTH SOPR اخیرا روند صعودی در پیش گرفته، ( اگرچه هنوز زیر 1 است) که نشان می‌دهد به آرامی درحال بهبود است.

منبع: bitcoinist.com