ربات میجر تلگرام (Major Telegram Bot) اولین بازی درآمدزا در دسته‌ی نوظهور اپلیکیشن‌ها و ربات‌های تلگرام است که با هدف امتیازدهی (Rating) به کاربران فعالیت می‌کند. شرکت‌کنندگان یا “میجرها” در این ربات شروع به فعالیت کرده و پاداش‌های خود را به‌صورت ارز دیجیتال تلگرام به نام استارز (STARS) دریافت می‌کنند.

ربات میجر تلگرام که با توکن استارز سر و صدای زیادی به‌ پا کرده است، در مراحل ابتدایی خود قرار دارد و وعده داده است که در آینده به کاربران فعال‌تر، پاداش‌های بزرگی اعطا کند. یکی از نکات برجسته درباره ربات میجر تلگرام، دریافت تیک آبی این اپلیکیشن از لحظه آغاز به کار آن است که به اعتبار این پروژه افزوده است. برخی معتقدند که این ربات متعلق به یکی از افراد نزدیک به پاول دورُف، بنیان‌گذار تلگرام، می‌باشد.

ربات میجر تلگرام یک مینی‌ اپلیکیشن است که به کاربران امکان می‌دهد با انجام مأموریت‌هایی مانند دعوت افراد جدید یا عضویت در شبکه‌های اجتماعی، سکه‌های درون‌ برنامه‌ای به نام استارز (Stars) دریافت کنند. این سکه‌ها در حال حاضر به عنوان دارایی‌های داخلی بازی میجر عمل می‌کنند و متفاوت از ارز جدید پیام‌رسان تلگرام هستند. ارز جدید تلگرام به‌طور خاص برای پرداخت‌های درون‌ برنامه‌ای طراحی شده و قیمت مشخصی دارد که می‌توان از آن برای خرید خدمات و محتوای کانال‌ها و ربات‌های تلگرامی استفاده کرد.

توکن‌های استارز در بازی میجر با ارز استارز تلگرام تفاوت دارند و قابلیت‌های مشابهی ندارند. برای خرید توکن‌های استارز در میجر، باید از ارز استارز تلگرام استفاده کنید. قیمت هر واحد ارز استارز تلگرام بین ۰.۰۱۱۳ تا ۰.۰۱۱۶ دلار است و با خرید بیشتر، هزینه کمتری پرداخت می‌کنید. برای خرید ۱٬۰۰۰ ریتینگ (Rating) یا استارز درون برنامه‌ای، نیاز به ۱۰۰ استارز تلگرام دارید.

برخلاف بازی‌هایی مانند نات کوین، تپ سواپ یا همستر کامبت، بازی میجر شبیه به بازی‌های معمولی نیست و بر اساس کدهای دعوت عمل می‌کند. برترین بازیکنان هر ماه که بیشترین تعداد استارز را جمع‌آوری کرده‌اند، به ترتیب جوایز تون کوین (TON) دریافت می‌کنند:

  • نفرات اول تا سوم به ترتیب: ۱۵۰، ۱۰۰ و ۷۰ تون کوین
  • نفرات ۴ و ۵: ۵۰ تون کوین
  • نفرات ۶ تا ۱۰: ۲۰ تون کوین
  • نفرات ۱۱ تا ۱۰۰: ۵ تون کوین

برای شروع بازی میجر، ابتدا باید ربات رسمی بازی را از طریق این آدرس‌ یعنی ربات Major فعال کنید. به یاد داشته باشید که استفاده از هر آدرس دیگری ممکن است به نسخه‌های جعلی منجر شود. پس از شروع، روی دکمه Start و سپس Know Your Rank کلیک کنید.

major

در صفحه اصلی برنامه، اطلاعاتی درباره موجودی استارز شما، رتبه‌بندی بازیکنان و منویی در پایین صفحه وجود دارد:

Your Stars: نشان‌دهنده تعداد استارزهای درون برنامه‌ای شما است.

Your Rank: رتبه شما در میان تمام کاربران را نمایش می‌دهد.

Add Wallet: دکمه‌ای برای افزودن کیف پول، که امکان اتصال کیف پول به بازی را فراهم می‌کند.

تلگرامی میجر

رتبه‌بندی در برنامه میجر بر اساس تعداد استارز هر کاربر است. علاوه بر دعوت افراد جدید و انجام تسک‌ها، می‌توانید با خرید ریتینگ یا همان استارزهای درون میجر با پرداخت استارز واقعی، رتبه خود را افزایش دهید. لازم به ذکر است که خرید تلگرام استارز برای کاربران ایرانی ممکن نیست و نیاز به دسترسی به کارت‌های پرداخت بین‌المللی دارد. حتی اگر این امکان فراهم بود، به دلیل وضعیت نامشخص ربات و برنامه‌های آینده آن، خرید دارایی‌های مجازی در این برنامه توصیه نمی‌شود.

با استفاده از دکمه Friends در منوی پایین برنامه، می‌توانید لینک ریفرال خود را برای دوستانتان ارسال کنید. به ازای هر کاربر عادی تلگرام که دعوت کنید، ۷۵ استارز و به ازای هر کاربر پرمیوم، ۲۰۰ استارز به شما و دوستتان تعلق می‌گیرد. این پاداش‌ها در قالب استارز میجر داده می‌شوند و نه استارز اصلی تلگرام.

میجر

در بخش Earn برنامه میجر، تسک‌هایی مانند دنبال کردن شبکه‌های اجتماعی وجود دارد که با انجام آنها می‌توانید مقداری استارز میجر پاداش بگیرید.

تلگرامی major

مدل پاداش‌دهی میجر فعلاً بر اساس تون کوین (TON) است و به ۱۰۰ نفر برتر هر ماه تون کوین اهدا می‌شود. این برنامه به نظر می‌رسد که بستر معرفی ارز استارز تلگرام باشد، اما ارتباط رسمی بین این دو پروژه تأیید نشده است. همچنین، این پروژه مستقل از تیم اصلی تلگرام فعالیت می‌کند.

ربات و کانال تلگرام رسمی میجر دارای تیک آبی هستند، اما این تیک لزوماً اعتبار پروژه را تأیید نمی‌کند. یک نکته مثبت این است که صفحه توییتر سازنده برنامه میجر توسط بنیاد تون دنبال می‌شود. میجر در پنج روز اول فعالیت خود بیش از ۵ میلیون کاربر جذب کرده است.

نکته جالبی که هست بازی Major از همان ابتدا تیک آبی داشت، که نشان می‌دهد این بازی یا از طرف افراد نزدیک به پاول دورف، بنیان‌گذار تلگرام، یا توسط تیم خودش ساخته شده است.

برای آشنایی کامل با نحوه استفاده از ربات میجر تلگرام و کسب اطلاعات بیشتر در مورد قابلیت‌ها و ویژگی‌های آن، می‌توانید ویدیوی آموزشی زیر را مشاهده کنید. در این ویدیو، مراحل مختلف ثبت‌نام، شروع بازی، نحوه کسب امتیاز و دریافت پاداش به‌صورت کامل و با جزئیات توضیح داده شده است.

میجر یکی از برنامه‌های محبوب تلگرام است که بر پایه دعوت کاربران جدید طراحی شده است. در این برنامه توکنی به نام استارز به کاربران اهدا می‌شود که با ارز استارز اصلی تلگرام متفاوت است. احتمال دارد که در آینده توکن‌های درون بازی به استارز یا ارزهای دیگر تبدیل شوند، اما این موضوع هنوز به‌صورت رسمی تأیید نشده است.

لینک مطلب: ربات میجر (Major) تلگرام چیست؟