از CoinEx به دلیل نقض قوانین نیویورک و ثبت‌نام به عنوان یک صرافی دروغین شکایت و تعطیل شد.

لتیتیا جیمز دادستان کل نیویورک، صرافی رمز ارز CoinEx را از فعالیت در نیویورک منع کرد. طبق اطلاعیه 15 ژوئن، بیش از 1.7 میلیون دلار از وجوه را نیز به دلیل عدم ثبت‌نام به عنوان کارگزاری اوراق بهادار و کالا ضبط کرد.

در این اطلاعیه آمده: «صرافی CoinEx از ارائه، فروش یا خرید اوراق بهادار و کالا در نیویورک منع شده و همچنین از در دسترس قرار دادن پلتفرم خود ممنوع است.»

طبق این توافق‌ نامه، بیش از 1.1 میلیون دلار به 4691 سرمایه‌گذار نیویورکی بازگردانده می‌شود. همچنین بیش از 600 هزار دلار به عنوان جریمه باید به ایالات متحده پرداخت شود.

علاوه بر این، CoinEx باید geo-blocking را برای جلوگیری از دسترسی به آدرس‌های IP اجرا کند. علی‌رغم این، ایجاد هرگونه حساب کاربری جدید برای مشتریان ایالات متحده ممنوع شده است.

این امر باید هشداری برای شرکت‌های رمزنگاری باشد که بدانند نادیده گرفتن قوانین نیویورک عواقب سنگینی را به همراه دارد. جیمز در ادامه بیان کرد: «دفتر من شرکت‌های رمزنگاری که به قوانین بی‌اعتنا و سرمایه‌گذاران را گمراه کنند سرکوب می‌کند.»

کابران CoinEx در 90 روز آینده می‌توانند وجوه خود را مستقیما از صرافی بازیابی کنند. پس از این مدت سرمایه‌گذاران می‌توانند توسط ایمیل coinexrefund@ag.ny.gov وجوه خود را به ارز فیات دریافت کنند. بر اساس این اعلامیه‌، از 25 آوریل 2023 وجوه سرمایه‌گذاران بازپرداخت می‌شود.

صرافی CoinEX در 22 فوریه هم به دلیل اینکه دروغین خود را یک صرافی معرفی کرده متهم شده بود. که در طی این اتهام اخیر CoinEx کاملا تعطیل شد.

منبع: cointelegraph.com