بی‌میلی بیت کوین به تسلیم شدن از زمین بازی باعث خرید قوی آلت‌ کوین‌ها شد.

قیمت بیت کوین در هفته گذشته شاهد افزایش 15 درصدی بود. در صورتی که شاخص S&P 500 طی هفته گذشته 2.53 درصد کاهش یافت. این امر نشان می‌دهد که بیت کوین در کوتاه مدت از شاخص S&P 500 جدا شده است.

از طرفی هم نشست کمیته بازار آزاد فدرال در 1 نوامبر موجب نوساناتی خواهد شد. اما این نوسانات کوتاه مدت بوده زیرا هیچ اتفاق غافلگیرانه‌ای انتظار نمی‌رود. طبق داده‌های CME FedWatch به احتمال 98 درصد نرخ‌ها بدون تغییر باقی می‌مانند.

عملکرد روزانه ارزهای دیجیتال
عملکرد روزانه ارزهای دیجیتال

بخش بزرگی از سود بیت کوین ناشی از احتمال این است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در آینده شاید یک صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین را تایید کند. هر خبر نامطلوب راجب این امر شکست بزرگی برای گاوها است.

در اینجا با تجزیه و تحلیل نمودارها خواهیم فهمید که سطوح حمایت بیت کوین و آلت کوین‌ها برای حفظ احساسات صعودی چیست؟

قیمت بیت کوین

بیت کوین پس از رالی شدیدی که بین 33390 تا 35380 دلار داشت وارد یک مرحله تثبیت شد.

نمودار روزانه BTC/USDT
نمودار روزانه BTC/USDT

سطوح خرید بیش از حد شاخص قدرت نسبی (RSI) احتیاط را ایجاب می‌کند. اما افزایش میانگین‌های متحرک نشان می‌دهد که همچنان گاوها در راس قرار دارند. اگر خریداران موفق شوند قیمت را به بالای مقاومت 35289 برسانند جفت BTC/USDT به سمت 40000 دلار حرکت خواهد کرد.

در طرف مقابل اگر گاوها رالی را پیروز شوند و قیمت را به زیر 33390 دلار برسانند هدف بعدی 32400 دلار خواهد بود. با شکست این سطح قیمت سپس به سمت 31 هزار دلار سقوط می‌کند. به احتمال زیاد این سطح شاهد خرید قوی توسط گاوها خواهد بود، زیرا با شکست این سطح قیمت به شدت سقوط کرده و به سمت 28143 دلار حرکت خواهد کرد.

قیمت اتر

اتر در بالاتر از سطح شکست 1746 دلار حفظ شده است. اما گاوها موفق به تمدید بازیابی نشدند. این امر نشان می‌دهد که در سطوح بالاتر تقاضا کاهش می‌یابد.

نمودار روزانه ETH/USDT
نمودار روزانه ETH/USDT

جفت ETH/USDT برای مدتی بین 1746 تا 1865 دلار نوسان خواهد داشت. افزایش میانگین متحرک و وجود RSI در منطقه خرید بیش از حد نشان از دست بالا بودن گاوها را می‌دهد.

اگر خریداران موفق شوند و قیمت به بالای 1865 دلار برسد؛ جفت ETH/USDT به سمت 2000 دلار افزایش می‌یابد. به احتمال شدید در این سطح شاهد مقاومت شدید خرس‌ها خواهیم بود.

حمایت مهم در مسیر نزولی 1746 دلار و سپس متحرک نمایی 20 روزه (1705 دلار) است. اگر خرس‌ها قیمت را به زیر متحرک نمایی 20 روزه برسانند و آن را حفظ کنند، دوباره به راس باز خواهند گشت.

شاخص S&P 500

شاخص S&P 500 (SPX) همچنان در یک روند نزولی قوی قرار دارد. قیمت نزدیک به منطقه حمایت قوی بین 4050 تا 4100 دلار است.

نمودار روزانه SPX
نمودار روزانه SPX

سقوط شدید در چند روز اخیر، موجب سوق RSI به سمت منطقه اشباع فروش شد. این امر نشان می‌دهد که شاید شاهد عقب نشینی باشیم. در روند صعودی خرس‌ها نزدیک به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (4255) می‌فروشند.

اگر قیمت نسبت به میانگین نمایی 20 روزه کاهش یابد نشان خواهد داد که این احساسات منفی باقی خواهد ماند و معامله‌گران در رالی در حال فروش هستند. خرس‌ها دوباره تلاش خواهند کرد تا قیمت را به زیر منطقه حمایت کاهش دهند. اگر خرس‌ها در این رالی پیروز شوند شاخص به سمت 3800 سقوط می‌کند. از طرفی افزایش قیمت به بالای متحرک نمایی 20 روزه این دیدگاه منفی را در کوتاه مدت باطل خوهد کرد.

منبع: cointelegraph.com

منبع مطلب: تحلیل قیمت BTC، ETH و SPX