این گزارش گروه های BlackCat و Lockbit را به‌عنوان عاملان اصلی باج افزار معرفی می‌کند که مجموعا بیش از ۳۲۰ میلیون دلار درآمد کسب کرده‌اند. گروه هکری Lockbit که تحت تحریم قرار دارد، به شرکت‌های بزرگی مانند بوئینگ و پست سلطنتی بریتانیا حمله کرده است.

BlackCat (معروف به ALPHV) یک خانواده باج افزار است که در اواسط نوامبر 2021 ظاهر شد و به سرعت به دلیل پیچیدگی و نوآوری خود شهرت یافت. بیشترین تعداد قربانیان این گروه تاکنون سازمان‌های آمریکایی هستند، اما سازمان‌هایی را در اروپا، فیلیپین و مکان‌های دیگر نیز مورد حمله قرار داده‌اند.

گروه هکری BlackCat (معروف به ALPHV)

گزارش TRM Labs همچنین به افزایش استفاده از ارزهای دیجیتال برای اجتناب از تحریم‌ها، به‌ویژه در زمینه جنگ روسیه و اوکراین اشاره می‌کند. مقامات آمریکایی بارها آدرس‌های بیتکوین و اتریوم استفاده‌ شده از هکرهای روسی برای دور زدن تحریم‌ها را مسدود کرده‌اند. هنوز از اخبار بیت کوین و اتریوم های مسدود شده، اطلاعات مشخصی در دسترس نیست.

با وجود تمرکز بر روسیه، کره شمالی همچنان یک بازیگر بزرگ در جرم‌های ارز دیجیتال است. هکرهای کره شمالی در سال ۲۰۲۳، یک میلیارد دلار بیت کوین سرقت کرده‌اند که آن‌ها را به یک تهدید بزرگ سایبری جهانی تبدیل کرده است.

 گروه هکری Lockbit

گزارش TRM Labs نشان‌دهنده نیاز فوری به همکاری بین‌المللی برای مقابله با چالش‌های استفاده غیرقانونی از ارزهای دیجیتال است. تمرکز فعالیت‌های غیرقانونی در مناطق و صرافی‌های خاص نیازمند نظارت دقیق‌تر است.

پاسخ جهانی برای مقابله با هکرهای روسی، یک مسئله ضروری است. قوانین قوی‌تر، همکاری بین‌المللی بهتر و فناوری پیشرفته‌تر برای کاهش استفاده غیرقانونی از ارزهای دیجیتال کلیدی هستند. افزایش آگاهی و ترویج بهترین شیوه‌های امنیتی نیز می‌تواند به کاهش تأثیر جرایم سایبری بر سیستم‌های مالی جهانی کمک کند.

منبع خبر: coinpaprika

لینک مطلب: درآمد میلیون دلاری هکرهای روسی از باج افزارها