در اکتبر ۲۰۲۱، CFTC علیه تیناکو و شرکت او شکایت و آن‌ها را به تقلب و سوء استفاده از ۶۱ مشتری به مبلغ ۳.۹ میلیون دلار، متهم کرد. تیناکو شرکت خود را به عنوان مدیریت پرتفوی در بازارهای فارکس و ارز دیجیتال معرفی می‌کرد، اما تحقیقات نشان داد که او از پول مشتریان برای تأمین هزینه‌های زندگی مجلل خود، شامل جت خصوصی، عمارت، خودروهای لوکس و املاک، استفاده می‌کرد.

این کلاهبرداری به صورت یک عملیات پانزی بود که از پول سرمایه ‌گذاران جدید برای پرداخت سودهای جعلی به سرمایه ‌گذاران قبلی استفاده می‌کرد. CFTC موفق شد قاضی دیوید سی. گودراما را متقاعد کند تا دارایی‌های تیناکو را مسدود سازد.

کمیسیون معاملات آتی کالاهای ایالات متحده (CFTC)

در مارس ۲۰۲۲، کمیسیون معاملات آتی کالا موفق به دریافت یک حکم دائمی علیه تیناکو شد که او را از تجارت در هر بازار تحت نظارت CFTC منع می‌کرد. در ۲۶ جولای ۲۰۲۴، قاضی گودراما دستور داد تیناکو و شرکت او بیش از ۳۱ میلیون دلار جریمه پرداخت کنند. آن‌ها باید به صورت مشترک ۶.۲ میلیون دلار به ۱۹۹ قربانی کلاهبرداری، ۶.۲۵ میلیون دلار به عنوان مصادره اموال و ۱۸.۷ میلیون دلار جریمه مدنی پرداخت کنند.

تیناکو پس از اعتراف به تقلب در نوامبر ۲۰۲۲، هم ‌اکنون در حال گذراندن یک محکومیت ۸۴ ماهه در زندان سالفورد، آریزونا است.

نماد شرکت Kikit & Mess Investments, LLC,

این پیروزی نشان می‌دهد کمیسیون معاملات آتی کالاهای ایالات متحده، متعهد به حفاظت از سرمایه‌ گذاران و حفظ یکپارچگی بازار است و به عنوان هشداری قوی علیه فعالیت‌های تقلبی در بازارهای مالی عمل می‌کند. اقدامات CFTC در این پرونده اهمیت نظارت قانونی بر بازار رمز ارزها را برجسته می‌کند. این کمیسیون به شناسایی و پیگرد تقلب‌ها برای اطمینان از بازاری عادلانه و شفاف ادامه خواهد داد.

منبع خبر: coinpaprika

لینک مطلب: پیروزی بزرگ CFTC در پرونده کلاهبرداری رمز ارزها