این آزمایش‌ها تراکنش‌های دارایی‌های دیجیتال را در آمریکای شمالی، اروپا و آسیا مورد بررسی قرار می‌دهد و بستری فراهم می‌کند تا بانک‌ها بتوانند دارایی‌های توکن‌سازی شده را مورد کاوش قرار دهند. به گفته SWIFT، هدف این است که شبکه‌ای واحد برای هر دو حوزه مالی سنتی و دیجیتال ایجاد شود که به مشتریان امکان دسترسی یکپارچه به انواع مختلف دارایی‌ها را می‌دهد.

سوئیفت (SWIFT) کوتاه شده عبارت Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunication به معنای جامعه جهانی ارتباطات مالی بين بانکی و بزرگترین سیستم پیام رسانی الکترونیک پرداخت در سراسر جهان است. در واقع این سیستم اصلا کاری با پول ندارد. در هسته این سیستم، سوئیفت اساسا یک سیستم پیام رسانی بین بانکی است.

با بررسی اخبار ارز دیجیتال، دیوید پینگر، مدیرعامل Warden Protocol، بر اهمیت این اقدام تأکید کرده و معتقد است این طرح می‌تواند روند پذیرش دارایی‌های توکن‌سازی شده را تسریع کند و سرمایه‌های نهادی را به دنیای دیجیتال جذب نماید. او این پروژه را پلی برای ارتباط بین پلتفرم‌های غیرمتمرکز و نظام‌های مالی سنتی می‌داند.

SWIFT و ارتباط یا بانک ها

پینگر به چالش‌های بزرگ از جمله عدم هماهنگی قوانین، مشکلات میان‌زنجیره‌ای و مسائل حریم خصوصی اشاره کرده است. SWIFT نیز این مشکلات را تأیید کرده و اعلام نموده که در حال کار بر روی راه‌حل‌هایی برای رفع آن‌ها است؛ به ویژه بر روی یکپارچه‌سازی شبکه‌های دیجیتال جداگانه که از آن‌ها به عنوان «جزایر دیجیتال» یاد می‌کند.

برای حل این مشکلات، SWIFT در حال ایجاد یک شبکه جامع و قدرتمند است که می‌تواند به عنوان یک پل جهانی میان بانک‌های سنتی و اقتصاد دیجیتال در حال تحول عمل کند. این شرکت همچنین قصد دارد شبکه‌های بانکی دیگر را به پلتفرم دارایی‌های دیجیتال خود اضافه کند و تأثیر بالقوه خود را افزایش دهد.

ویل وندت، رئیس اکوسیستم در Oasis Protocol، نیز نقش کلیدی SWIFT در حفظ محرمانگی را برای موفقیت این طرح بسیار مهم می‌داند. او توضیح می‌دهد که شفافیت Web3 ممکن است برای نیازهای بانکی سنتی مناسب نباشد، اما تخصص SWIFT در حوزه حریم خصوصی می‌تواند این شکاف را پر کند و حریم خصوصی و انطباق لازم را برای بانک‌ها فراهم کند.

این آزمایش جهانی انتظار می‌رود که ۱۱,۰۰۰ موسسه مالی را به دارایی‌های دیجیتال فعلی و نوظهور متصل کند و تجربه‌ای یکپارچه برای مشتریان نهادی ارائه دهد. در صورت موفقیت این آزمایش‌ها، این طرح می‌تواند نحوه تعامل بانک‌ها با دارایی‌های دیجیتال را بازتعریف کند.