Arbitrum در حال حاضر در یک الگوی مثلث صعودی در حال معامله است که با مقاومت قوی در سطح 0.62 دلار مواجه است. با وجود این الگوی صعودی که نشان‌دهنده افزایش تدریجی قدرت خریداران است، کاهش فعالیت در حوزه دیفای (DeFi) و کم‌تحرکی نهنگ‌ها احتمالا باعث شود که قیمت‌ همچنان در محدوده ثابتی باقی بماند.

قیمت آلت کوین ARB در زمان نگارش این خبر 0.558 دلار بود و در هفت روز گذشته، قیمت آن در محدوده 0.54 تا 0.57 دلار به دلیل کاهش نوسانات ثابت مانده است.

نمودار Arbitrum

با وجود شکل‌گیری مثلث صعودی در نمودار یک‌روزه، مقاومت 0.62 دلار همچنان پابرجاست و در صورت عدم افزایش قدرت خریداران، ممکن است ARB دوباره با این مقاومت مواجه شود.

شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز زیر خط سیگنال قرار دارد که نشان‌دهنده حضور روند نزولی است. شاخص RSI در سطح 47 نشان می‌دهد که فروشندگان همچنان کنترل بازار را در دست دارند.

با وجود مثبت بودن شاخص جریان پول چایکین (CMF)، روند نزولی آن نشان‌دهنده ضعف در فعالیت‌های خرید است. اگر فروشندگان کنترل را به دست گیرند، ممکن است قیمت ARB تا سطح حمایتی 0.48 دلار کاهش یابد.

عواملی مهم که تاثیر زیادی در صعود یا نزول قیمت آربیتروم دارند:

طبق داده‌های IntoTheBlock، تعداد تراکنش‌های بزرگ در شبکه Arbitrum کاهش قابل‌توجهی داشته است. حجم این تراکنش‌ها از بالای 200 به کمتر از 50 تراکنش در هفته رسیده و این کاهش در حجم تراکنش‌ها از 342 میلیون دلار به 93 میلیون دلار نیز قابل‌توجه است.

نمودار نهنگ Arbitrum

نهنگ‌ها نقش کلیدی در حرکت قیمت‌ها دارند و کاهش فعالیت آن‌ها می‌تواند منجر به ثبات قیمت و محدود شدن نوسانات شود.

طبق داده‌های DeFiLlama، حجم تراکنش‌های دیفای در شبکه Arbitrum طی هفته گذشته به شدت کاهش یافته است. در ابتدای ماه اکتبر، حجم دیفای در این شبکه 813 میلیون دلار بود، اما اکنون به 279 میلیون دلار کاهش یافته است.

نمودار دیفای شبکه Arbitrum

کاهش فعالیت دیفای به کاهش استفاده از شبکه اشاره دارد که می‌تواند به فروش بیشتر منجر شود.

نقشه نقدینگی Arbitrum نشان‌دهنده یک خوشه از سطح‌های نقدینگی زیر قیمت فعلی است، در حالی که چنین سطح‌هایی در بالای قیمت مشاهده نمی‌شود. این نقشه نشان‌دهنده احساس نزولی در بازار است، زیرا موقعیت‌های فروش کوتاه بیشتر از موقعیت‌های خرید بلندمدت هستند.

نمودار نقدینگی Arbitrum

در حالی که این وضعیت ممکن است به افزایش خرید منجر شود، احساس نزولی موجود می‌تواند همچنان فعالیت خریداران را محدود کند.