کوین‌های صرافی‌های متمرکز (CEX) عملکرد بهتری نسبت به سایر بخش‌ها داشته‌اند و قیمت بایننس کوین (BNB) به عنوان بزرگترین کوین صرافی از این روند سود برده است.

بر اساس تحلیل بازار ارز دیجیتال در این هفته، قیمت BNB طی ماه گذشته شاهد افزایش قابل توجهی به میزان ۱۶ درصد بوده است. افزایش کلی بازار ارزهای دیجیتال پس از سخنرانی دونالد ترامپ در باتلر، پنسیلوانیا و اعلام ایلان ماسک مبنی بر اینکه او اکنون دارک MAGA است، رخ داد. با این حال، عوامل دیگری نیز ممکن است در افزایش قیمت بایننس کوین نقش داشته باشند.

بایننس کوین در ۲۱۰ روز گذشته در یک منطقه تثبیت قیمت قرار داشته است. در حالی که این موضوع ممکن است برای سرمایه‌گذاران BNB در دوره‌های رشد بازار خسته‌کننده باشد، اما در دوره‌های سقوط بازار (از جمله ۵ آگوست و ۶ سپتامبر) به‌عنوان یک مزیت عمل کرده است. به هرحال دلایل افزایش قیمت BNB به شرح ذیل است:

 در هفته گذشته، کوین‌های مرتبط با صرافی‌ متمرکز نسبت به سایر بخش‌های بازار ارزهای دیجیتال عملکرد بهتری داشته‌اند. بر اساس داده‌های تحلیل‌های آرتمیس، بخش CEX طی ۷ روز گذشته ۶.۱ درصد رشد داشته است و پس از آن بخش هوش مصنوعی (AI) با رشد ۴ درصدی قرار گرفته است.

 بایننس کوین در بزرگترین صرافی جهان، بیشترین سود را از رشد بخش صرافی‌های متمرکز (CEX) می‌برد. رشد قیمت BNB طی سال‌های اخیر عمدتاً به صرافی بایننس نسبت داده شده است، نه زنجیره هوشمند بایننس (BSC).

نمودار بایننس کوین

 طبق داده‌های Artemis Analytics، طی هفته گذشته حجم قابل توجهی از سرمایه به زنجیره بایننس وارد شده است. حدود ۳ میلیون دلار به زنجیره هوشمند بایننس (BSC) وارد شده که این اکوسیستم را در رتبه ۷ از نظر بیشترین ورودی‌های سرمایه در ۷ روز گذشته قرار داده است.

از ۲.۸ میلیون دلار ورودی خالص، ۲.۲ میلیون دلار از شبکه اتریوم به بایننس اسمارت چین (BSC) منتقل شده است، که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران در حال تغییر از اتریوم به سمت BSC و دیگر بلاکچین‌ها هستند. این تغییر در انتخاب اکوسیستم ممکن است به دلیل تغییر احساسات بازار از اتریوم به بایننس اسمارت چین باشد.

رتبه بایننس کوین

این دلایل نشان می‌دهند که در صورت عبور قیمت BNB از سطح مقاومت کلیدی، احتمالاً شاهد شکست صعودی ۶۸ درصدی و رسیدن به قیمت ۱,۰۷۶ دلار خواهیم بود.

قیمت  BNB در زمان‌های رونق بازار بیشترین رشد را تجربه کرده و در این زمان کاربران بیشتری جذب صرافی بایننس می‌شوند.

به عنوان مثال، زمان صعود بازار در سال ۲۰۱۷، قیمت BNB از ۰.۹ دلار به ۲۵ دلار رسید؛ و در بازار گاوی ۲۰۲۱، از ۶.۸ دلار به ۶۷۰ دلار افزایش یافت. اگر بازار صعودی ۲۰۲۵ مشابه گذشته باشد، قیمت BNB می‌تواند تا ۱۰۰۰ دلار یا حتی بیشتر افزایش یابد.

الگوی قیمتی فعلی BNB شبیه به یک روند صعودی به نظر می‌رسد. منطقه تثبیت طولانی‌مدت می‌تواند مقدمه‌ای برای یک حرکت انفجاری به سمت بالا باشد، زمانی که شرایط شکست فرا برسد.

نمودار دوم بایننس کوین

اگر قیمت بایننس کوین نتواند به سمت بالا شکست ایجاد کند، ممکن است قیمت به سطح حمایتی ۵۰۰ دلار کاهش یابد. در صورت تداوم فشار فروش، بایننس کوین می‌تواند به ۳۵۰ دلار و حتی ۲۰۰ دلار سقوط کند.