در تاریخ ۱۵ اکتبر، این دو نامزد نظرات مخالفی در مورد ارزهای دیجیتال بیان کردند. دیتون، که به شدت از بیت‌کوین حمایت می‌کند، بر این باور است که ارزهای دیجیتال می‌توانند راه‌ حلی جایگزین برای نظام مالی سنتی باشند. وی با اشاره به تجربه‌های شخصی خود از سیستم بانکی گفت:

«وقتی بیت‌کوین وارد اقتصاد شد، فکر کردم این یک صنعت مالی عالی است! حالا می‌توانیم بانک‌های سودجو و واسطه‌ها را حذف کنیم و به افرادی که از خدمات بانکی بهره‌مند نیستند، کمک کنیم.»

با توجه به اخبار ارز دیجیتال، دیتون به شدت از تمرکز وارن بر «ارتش ضد کریپتو» انتقاد کرد و اولویت دادن به این موضوع را در مقابل مسائل مهمی مثل مهاجرت غیرقانونی، تورم و درگیری‌های خارجی زیر سؤال برد. او به قانون “ضد پول‌شویی دارایی‌های دیجیتال” وارن اشاره کرد و آن را به عنوان یک حمله ناعادلانه به صنعت ارزهای دیجیتال توصیف کرد. او افزود:

«لایحه وارن، نگهداری ارزهای دیجیتال توسط کاربران را در آمریکا ممنوع می‌کند، در حالی که به بانک‌ها اجازه می‌دهد بیت‌کوین را نگهداری کنند. این فقط یک نمونه دیگر از سیاست‌هایی است که به نفع افراد ثروتمند و بر ضرر طبقه کارگر است.»

در مقابل، وارن انتقادهای تند خود را به سمت دیتون و حمایت او از ارزهای دیجیتال نشانه رفت. او اعلام کرد که ۹۰٪ از سرمایه کمپین دیتون از صنعت کریپتو تأمین شده است، که این امر نشان‌دهنده تضاد منافع است. او همچنین نگرانی‌های خود را درباره خطرات بازار نسبتا بی‌قانون ارزهای دیجیتال بیان کرد و گفت:

«من فقط می‌خواهم مطمئن شوم که کریپتو باید از قوانین مشابه با بانک‌ها، کارگزاری‌ها و اتحادیه‌های اعتباری پیروی کند تا از کاربران این صنعت محافظت کنیم و جلوی استفاده تروریست‌ها و قاچاقچیان را بگیریم.»

با وجود دفاعیات دیتون، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که وارن با ۲۳.۵ درصد اختلاف پیشتاز رقابت است. بر اساس آخرین آمار نظرسنجی‌ها، وارن ۵۷٪ آرا را به دست می‌آورد، در حالی که دیتون ۳۳.۵٪ حمایت دارد.

نمودار انتخابات ایالت ماساچوست بین دیتون و وارن

 تاثیر ارزهای دیجیتال فقط به انتخابات ایالت ماساچوست محدود نمی‌شود. این موضوع در انتخابات ریاست‌جمهوری هم نقش مهمی ایفا کرده است. دونالد ترامپ بیشتر از دیگران حمایت خود را از ارزهای دیجیتال اعلام کرده و به عنوان نامزد محبوب‌تر در این زمینه شناخته می‌شود.

از طرف دیگر، کامالا هریس هم حمایت خود از این حوزه را اعلام کرده است، البته نه به اندازه‌ی ترامپ و با قطعیت کمتر.

نمودار انتخابات ریاست جمهوری امریکا بین ترامپ و هریس

بر اساس آخرین داده‌های Polymarket، شانس ترامپ برای پیروزی ۶۰.۷ درصد است، در حالی که شانس هریس ۳۹.۳ درصد است.

فارغ از نتیجه انتخابات، یک چیز واضح است که این انتخابات آینده ارزهای دیجیتال را شکل خواهد داد.