بر اساس اخبار ارز دیجیتال، این راه حل به منظور بهبود تعاملات در شبکه‌های عمومی بلاک‌چین صورت می‌گیرد و نویدبخش خوبی برای تمامی کاربران دارایی‌های دیجیتال است!

ابزاری است ایمن که  تراکنش‌ رمزارزی بین مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارها در دنیای دیجیتال را تایید و تنظیم می‌کند. این ابزار مثل یک نشان امنیتی است که تضمین می‌کند همه چیز قانونی و درست انجام می‌شود. با این سیستم جدید، کاربران می‌توانند فقط با استفاده از آدرس ایمیل گیرنده، اقدام به ارسال رمزارز (مانند حواله‌های مالی) کنند.

این ابزار قبل از انجام تراکنش، مبدا و مقصد تراکنش رمزارزی و رعایت تمامی قوانین و مقررات لازم برای انتقال دارایی دیجیتال انتخاب ‌شده را بررسی و تایید می‌کند. این کار باعث آرامش خاطر و احساس امنیت بیشتر در تراکنش‌ها برای کاربران می‌شود.
ادغام اعتبارنامه رمزارزی مسترکارت در شبکه استلار اعتماد و اطمینان بیشتری به تراکنش‌ رمزارزی می‌دهد. با  اشتراک ‌گذاری داده‌های مهم، این سیستم اطلاعات لازم برای تراکنش‌های بین‌المللی را فراهم می‌کند. به این معنی که افراد می‌توانند پول را به صورت بین‌المللی ارسال کنند، بدون نگرانی درباره اینکه آیا به شخص مورد نظر می‌رسد یا اینکه با قانون مطابقت دارد یا خیر.

همکاری استلار و مسترکارت ابتدا بر بهبود حواله‌ها و انتقالات همتا به همتا خواهد بود. به این معنی که کاربران از تجربه کاربرپسند سیستم مسترکارت همراه با سرعت بالای تراکنش‌ها و هزینه‌های پایین استلار بهره‌مند خواهند شد. این یک موقعیت برد-برد است!
اما این همه ماجرا نیست!  افزایش همکاری‌ مسترکارت و استلار منجر به این خواهد شد که چگونه از خدمات وسیع مسترکارت در شبکه استلار می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. این موضوع درب را به روی برنامه‌های جدید و نوآورانه فناوری بلاکچین باز می‌کند.