خرید قوی در ETF‌های بیت کوین نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران انتظار دارند بیت کوین سقف جدیدی بسازد. آیا آلت‌کوین‌ها دنباله رو خواهند بود؟ بیایید با تحلیل بیت کوین و نمودارهای آن این موضوع را بررسی کنیم.

خریداران بیت کوین را به بالاتر از مقاومت کوتاه‌مدت 68500 دلار در 18 اکتبر رسانده‌اند که نشان‌دهنده از سرگیری روند صعودی است. حرکت چند روز گذشته با خرید قوی همراه بود. بر اساس داده‌های سرمایه‌گذاران Farside، صندوق‌های سرمایه‌گذاری بیت‌کوین مستقر در ایالات متحده در پنج روز معاملاتی گذشته شاهد ورود سرمایه هنگفت 2.1 میلیارد دلاری بوده‌اند. به گفته اریک بالچوناس، تحلیلگر ارشد ETF بلومبرگ، با این ورودی جدید، میزان سرمایه خالص ورودی به بیش از 20 میلیارد دلار رسید.

با این حال، بین تحلیلگران درباره اقدام کوتاه‌مدت قیمت بیت کوین اتفاق نظر وجود ندارد. برخی بر این باورند که تمایل به افزایش معاملات باز آتی بیت کوین باعث نگرانی است، زیرا می‌تواند منجر به پولبک شدید شود. از سوی دیگر، کوینگلاس گفت که افزایش بهره، نشانی از حرکت قابل توجه قیمت در آینده است.

نمای بازار

از آنجایی که قیمت بیت کوین به سقف خود نزدیک می‌شود، معامله‌گران ممکن است رویکرد محتاطانه ای اتخاذ کنند. بیت کوین چندین ماه است که در یک روند قیمتی جانبی قرار داشته است، بنابراین خرس‌ها احتمالاً با نزدیک شدن قیمت به ناحیه مقاومتی، فروش قوی خواهند داشت.

اگر قیمت در نیمه بالایی ناحیه 54000 دلار تا 73777 دلار باقی بماند، جو روانی می‌تواند بهبود یابد و به نفع آلت‌کوین‌ها باشد.

پس از یک پولبک جزئی در 17 اکتبر، گاوها با بالا بردن قیمت بیت کوین به بالای 68500 دلار در 18 اکتبر، بار دیگر برتری خود را تثبیت کردند.

تحلیل بیت کوین

جفت‌ارز BTC/USDT احتمالا به 70000 دلار و سپس 72000 دلار خواهد رسید. انتظار می‌رود که فروشندگان به شدت از این ناحیه دفاع کنند، اما اگر گاوها غلبه کنند، این جفت‌ارز می‌تواند به بالاترین حد خود در 73777 دلار برسد. انتظار می‌رود که این سطح دوباره به عنوان یک مقاومت بزرگ عمل کند.

احتمالا هر گونه پولبک با میانگین متحرک نمایی 20 روزه (64268 دلار) حمایت می‌شود. فروشندگان باید قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش دهند تا حرکت صعودی را تضعیف کنند. روند کوتاه‌مدت با شکست سطح 60000 دلار نزولی خواهد شد.