سولانا در حجم معاملات روزانه و هفتگی صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) از اتریوم  و سایر رقبای خود بهتر عمل کرده که این موضوع باعث شده تا پیش‌بینی‌ها درباره احتمال موفقیت بیشتر SOL از ETH و تسلط آن در بازار تقویت شود.

طبق آخرین تحلیل آلت کوین ها، یک تحلیلگر معروف به نام Titan of Crypto، پیش‌بینی کرده که قیمت سولانا می‌تواند در این روند صعودی به 1400 دلار برسد. او می‌گوید ممکن است در هفته‌ها و ماه‌های آینده یک پرچم گاوی بزرگ برای SOL شکل بگیرد که نشان می‌دهد این ارز دیجیتال می‌تواند به این سطح قیمتی دست یابد.

پرچم گاوی (Bull Flag) یک الگوی نموداری صعودی است که نشان می‌دهد دارایی مورد نظر برای یک جهش قیمتی به سمت بالا آماده است و مدتی را در حالت تثبیت سپری کرده است. این دوره تثبیت معمولاً پس از یک افزایش شدید قیمت رخ می‌دهد و به عنوان دوره‌ای برای استراحت عمل می‌کند.

سولانا در سال گذشته یکی از محبوب ترین ارزهای دیجیتال بود که قیمت آن بیش از 1000% افزایش یافت. بنابراین، این دوره تثبیت با توجه به افزایش قیمتی که سال گذشته داشت، قابل پیش‌بینی بود.

نمودار پرچم گاوی برای سولانا

این تحلیلگر با رسم این نمودار نشان داد که قیمت SOL ممکن است بین آوریل و ژوئیه 2025 به این سطح برسد و اوج قیمت خود را در این روند صعودی به ثبت برساند. البته بر اساس این نمودار، به نظر می‌رسد این ارز نتواند تا پایان سال یا اوایل 2025 از رکورد قبلی خود به مبلغ 260 دلار عبور کند اما احتمال دارد تا پایان ماه اکتبر به 180 دلار برسد.

بر اساس داده‌های آرتیمیس که به‌عنوان یک ابزار تحلیلی در دنیای ارزهای دیجیتال به کاربران کمک می‌کند تا تصمیمات بهتری در زمینه سرمایه‌گذاری و معامله‌گری اتخاذ کنند، شبکه سولانا در حجم معاملات هفتگی و روزانه صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) از اتریوم پیشی گرفته و به رتبه اول در بین تمامی بلاک‌چین‌ها رسیده است. سولانا در هفت روز گذشته حجم معاملاتی به ارزش 8.6 میلیارد دلار و در 24 ساعت گذشته 1.3 میلیارد دلار را تجربه کرده است. طبق آخرین اخبار اتریوم، این ارز با حجم معاملاتی هفتگی 8.2 میلیارد دلار و روزانه 772 میلیون دلار در جایگاه دوم قرار دارد.

 نمودارسولانا حجم معاملات DEX در بلاک‌چین‌ها

تحلیل آرتیمیس روی حجم معاملاتی که در تمامی صرافی‌های غیرمتمرکز صورت گرفته نشان می‌دهد که سولانا بیشتر از اتریوم توجه کاربران را جلب کرده و این توجه می‌تواند روند صعودی این ارز دیجیتال را پایدار نماید. از طرفی اتریوم به داشتن بهترین پروتکل‌های دیفای (DeFi) معروف است، مزیتی که باعث شد روند صعودی قیمت ETH در سال 2021 تداوم داشته باشد.

قیمت سولانا در حال حاضر بالای میانگین متحرک نمایی 20 هفته‌ای (EMA) قرار دارد. این اتفاق پس از یک دوره شش ماهه تثبیت قیمت که ازماه آوریل شروع شده در محدوده 120 تا 200 دلار رخ داده است. میانگین متحرک نمایی 20 هفته‌ای به‌عنوان یک ابزار کلیدی برای تعیین روند بلندمدت یک ارز دیجیتال به شمار می‌رود و می‌تواند نشانه‌ای از قدرت روند صعودی در آینده باشد.

پیش_بینی-قیمت-سولانا-با-میانگین-متحرک-نمایی

قرارگیری سولانا بالای این میانگین متحرک نشان‌ دهنده این است که این ارز دیجیتال در ناحیه صعودی قرار دارد و آماده برای مرحله بعدی افزایش قیمت است. قرارگیری مداوم بالای این میانگین متحرک 20 هفته‌ای می‌تواند در نهایت منجر به یک جهش بزرگ برای این ارز شود.

این الگو معمولاً نشانه‌ای از ادامه روند صعودی و پتانسیل جهش قیمتی در آینده است و تاییدی بر پیش‌بینی Titan of Crypto درخصوص شکل‌گیری الگوی پرچم گاوی (Bull Flag) است.از نظر تحلیل بنیادی و تکنیکال، سولانا به وضوح پتانسیل صعود را دارد.

 Ethena که یک پلتفرم در حوزه ارزهای دیجیتال است اخیراً اعلام کرده برنامه‌هایی برای استفاده از SOL به عنوان دارایی ذخیره دارد. این موضوع بار دیگر تأکید می‌کند که این ارز دیجیتال از استقبال قابل توجهی برخوردار است و نشان‌دهنده اعتماد بازار به پتانسیل‌های آینده سولانا است.