به نظر می‌رسد که بیت کوین روی یخ نازک قدم می‌زند، زیرا در ماه فوریه سال جدید نتوانسته با ماه قبل مطابقت کند. آدرس‌های کوچک BTC در سال 2022 بسیار محدود بود پس از سقوط صرافی FTX به پایین‌ترین حد خود رسید.

اما افزایش قابل توجه کیف پول‌ها در ماه ژانویه 2023 نشان می‌دهد که خوش‌بینی معامله‌گران نسبت به بیت‌کوین زیاد شده است. افزایش قیمت بالای 20000 دلار در هفته دوم ژانویه منجر به ایجاد 620 هزار کیف پول در بازار بیت کوین شد، که در مجموع به 39.8 میلیون رسیده است.

جهش اخیر در آدرس‌های کوچک بیت‌کوین بالاترین میزان از نوامبر 2022 است. زمانی که بیت‌کوین به پایین‌ترین سطح خود در حدود 16000 دلار سقوط کرد، کاهش قیمت باعث شد تا معامله‌گران کوچک، بیت‌ کوین را با قیمت پایین‌تری خریداری کنند. افزایش فعلی به افزایش احساسات صعودی در بازار نسبت داده می‌شود که در آن، به غیر از بیت‌ کوین، چندین آلت‌ کوین نیز بالا رفته‌اند. BTC در هفته اول فوریه به حرکت صعودی خود ادامه داد و به بالاترین رقم پنج‌ ماهه خود بالای 24000 دلار رسید. با این‌حال، مقاومت 24000 دلاری ثابت شد.

البته ثبات روی این قیمت را پیشنهاد نمی‌کنند، اما 23000 دلار را قبول دارند. کارشناسان بازار معتقدند ماه فوریه ممکن است به اندازه ژانویه صعودی نباشد. در میان سردرگمی در مورد اینکه چگونه داده‌های کلان اقتصادی ایالات متحده ممکن است بر احساسات بازار تأثیر بگذارد، تحلیلگران بازار هشدار داده‌اند که بازگشت مجدد ارزهای دیجیتال و سهام در سال جاری ممکن است در این ماه نزولی شود. آنها احتمال روند نزولی آینده را به میزان افزایش نرخ بهره فدرال رزرو نسبت دادند. کیف پول‌های ایجاد شده و معاملاتی که در سال جدید انجام شده بر پایه افزایش قیمت BTC در آینده و اعتبار BTC اعتماد دارند و خوشبین هستند. با این حال هجوم افراد به سمت سرمایه‌گذاری در BTC به اوج خود می‌رسد.

منبع : cointelegraph