وارن دیویدسون و تام ایمر، دو قانونگذار آمریکایی، دیروز لایحه‌ای را ارائه کردند که شامل تغییر ساختار کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده و همچنین برکناری رئیس فعلی آن، گری گنسلر می‌شود. لازم به ذکر است که این لایحه با استقبال خوب اعضای جامعه فضای مجازی مواجه شده است و با توجه به اقدامات قوی اخیر این نهاد، حامیان ارزهای دیجیتال به شدت موافق اخراج گری گنسلر هستند.

قانونگذاران آمریکایی در بیانیه دیروز خود اشاره کردند که نام این لایحه قانون تثبیت SEC است که وضعیت و ساختار فعلی این تنظیم‌کننده مالی را تغییر می‌دهد و تضمین می‌کند که اولویت اصلی آن حمایت از سرمایه‌گذاران و منافع آنها است.

دیویدسون توضیح داد که بازارهای ایالات متحده باید در برابر کارفرمایان ظالم، از جمله گری گنسلر، رئیس فعلی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، محافظت شوند. او افزود که اکنون زمان اصلاحات و اخراج گنسلر است. ایمر همچنین در این زمینه گفت که سرمایه‌گذاران آمریکایی مستحق نظارت شفاف و مستمر هستند و نباید قربانی بازی‌های سیاسی شوند.

به گفته وی، قانون تثبیت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تغییرات مناسبی را در ساختار این نهاد ایجاد می‌کند و تضمین می‌کند که اولویت اصلی این نهاد سرمایه‌گذاران و حفظ منافع آنها باشد.

لایحه تثبیت SEC و برکناری گری گنسلر

لایحه جدید پس از برکناری گری گنسلر، رئیس جدیدی را برای این موسسه تعیین می‌کند. علاوه بر آن دفتر مدیر اجرایی این موسسه به صورت روزانه بر عملکرد و فعالیت‌های کمیسیون بورس آمریکا و رئیس جدید آن نظارت خواهد داشت. لازم به ذکر است کلیه قوانین، اقدامات اجرایی و اختیارات مربوط به انجام تحقیقات در اختیار مراجع این نهاد بوده و مشمول دوره‌های شش ساله خواهد بود.

بیانیه قانونگذاران در معرفی این لایحه حاکی از آن است که ثبات آینده این طرح مستلزم مشورت و همکاری نمایندگان این نهاد با یکدیگر قبل از تصویب هرگونه اقدام عمده زیر نظر سازمان بورس و اوراق بهادار است. چنین رویدادی در واقع ساختاری شبیه به کمیسیون انتخابات دولت برای این نهاد قانونگذاری ایجاد می‌کند.

لازم به ذکر است که گری گنسلر اخیرا مورد انتقاد اعضای جامعه و حتی قانونگذاران آمریکایی قرار گرفته است. او با قانونگذاری زورآمیز خود باعث خشم اعضای جامعه شده است و به نظر می‌رسد یکی از دلایل حذف او در لایحه جدید همین باشد.

هفته گذشته، او از دو صرافی  بزرگ ارزهای دیجیتال شکایت کرد و بیش از 60 ارز دیجیتال را اوراق بهادار نامید. اتفاقی که منجر به افت شدید بازار ارزهای دیجیتال شد.

منبع: cryptoslate