بریتانیا در جامعه کریپتو درحال رشد است. زیرا این کشور مقررات بیشتری را برای هدف قراردادن ارزهای دیجیتال و استیبل کوین‌ها اتخاذ کرده است.

داده‌ها نشان داده که بریتانیا به عنوان یک اقتصاد بزرگ ارز دیجیتال در سراسر جهان و همچنین بزرگترین کشور رمزنگاری از نظر حجم معاملاتی خام در اروپا مرکزی، شمالی و غربی (CNWE) ظاهر شده است.

طبق گزارشات متمرکز CNWE، این منطقه در سال گذشته دومین اقتصاد بزرگ رمزنگاری در جهان بود. این منطقه بین ژوئیه 2022 و ژوئن 2023، 17.6 درصد از حجم معاملات جهانی را به خود اختصاص داد. همچنین در طول دوره زمانی، حدود 1 تریلیون دلار ارزش زنجیره‌ای دریافت کرده است.

بریتانیا در صدر

بریتانیا در صدر فهرست بزرگترین اقتصادهای رمزنگاری CNWE قرار دارد. از نظر حجم تراکنش پس از ایالات متحده و هند نیز در رتبه سوم جهان قرار گرفته است. طبق داده‌های Chainalysis، بریتانیا در سال گذشته حدود 252.1 میلیارد دلار تراکنش ارزهای دیجیتال را دریافت کرده است.

دیگر اقتصادهای بزرگ ارزها دیجیتال در CNWE، شامل آلمان و اسپانیا بوده و به ترتیب حدود 120 و 110 میلیارد دلار تراکنش انجام شده است. پس از این کشورها اقتصادهای رمزنگاری بزرگی مانند فرانسه، هلند، ایتالیا، سوئیس و سوئد قرار دارد.

پلتفرم مالیات رمزنگاری Recap گزارش داد که لندن آماده‌ترین شهر جهان برای تجارت رمزنگاری است. همچنین این شهر دبی و نیویورک را شکست داد.

بریتانیا سطح قابل توجهی از پذیرش کریپتو را به خود اختصاص داده است. دولت بریتانیا به طور پیوسته به سمت تصویب لایحه خدمات مالی و بازار پیش می‌رود. بریتانیا تعریفی از دارایی‌های رمزنگاری‌شده را به قانون خدمات مالی اضافه کرده؛ همچنین چارچوبی نظارتی برای استیبل کوین‌هایی مانند تتر فراهم می‌کند.

سازمان رفتار مالی بریتانیا در اکتبر سال 2023، رژیم تبلیغات مالی را اجرا و یک استاندارد تنظیم شده برای شرکت‌های رمزنگاری فراهم می‌کند. این امر به پلتفرم‌ها اجازه ارتقا تجارت خود بدون آسیب رساندن به سرمایه‌گذاران را می‌دهد.

بریتانیا در سپتامبر 2023 “قاعده سفر کریپتو” را به تصویب رساند. این قانون کسب‌وکارهای دارایی کریپتو در بریتانیا را ملزم به جمع‌آوری، تایید و به اشتراک گذاشتن اطلاعات خاصی در خصوص نقل‌وانتقالات کرد.

منبع: cointelegraph.com

منبع مطلب: بریتانیا در صدر فعالیت جامعه کریپتو