طبف آخرین اخبار آلت کوین Wenry، یک تحلیلگر CryptoQuant، نکات کلیدی را در مورد روندهای موجود در اکوسیستم XRP روشن کرده است. او نشان داد که تراکنش های XRP  چگونه بر اساس نوع فعالیت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بر اساس این تحلیل، حجم روزانه تراکنش های XRP با شبکه‌ های بزرگ لایه ۱ XRP رقابتی بوده و این نشان می‌دهد که دفتر کل XRP همچنان بسیار فعال است، هرچند که از شبکه‌ های دیگر بلاکچین توسط سرمایه گذاران خرده‌ فروش کمتر شناخته شده است.

در بازه زمانی بین ۱۵ سپتامبر و ۱۵ اکتبر ۲۰۲۳، تعداد کیف‌ پول‌های جدید در  XRP Ledger به میزان ۱۰.۳۹ درصد افزایش یافته و به ۱۸,۳۲۱ کیف ‌پول جدید رسید. اما تعداد کل تراکنش ها در این شبکه ۱۷.۵۷ درصد کاهش یافته و به ۱۸.۸۲ میلیون تراکنش رسید.

همچنین، پرداخت ها ۲۶.۱۶ درصد کاهش یافته و به ۶.۸۱ میلیون رسید. همچنین، تعداد کیف ‌پول‌ های فعال در XRPL به میزان ۱۴.۱۹ درصد افزایش یافته است که نشانه ادامه تعامل کاربران با این پلتفرم است.

علاوه بر این، در حالی‌ که تعداد کل معاملات در دفتر کل XRP به میزان ۶.۸۳ درصد کاهش یافته، حجم معاملات در صرافی های غیرمتمرکز (DEX) ۱۷.۶۴ درصد افزایش یافته و از ۳.۹۱ میلیون دلار به ۴.۶۰ میلیون دلار رسید.

 این تغییر نشان می‌دهد که علیرغم کاهش جزئی در معاملات کلی، فعالیت بیشتری در پلتفرم های غیرمتمرکز انجام شده و علاقه به راه‌ حل‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) بر روی XRP Ledger همچنان وجود دارد.

از سوی دیگر، فعالیت‌های مربوط به توکن های غیرقابل تعویض (NFT) به شدت کاهش یافته است. تعداد توکن های جدیدی که بر روی شبکه ایجاد شده‌اند، ۷۰.۶۶ درصد کاهش یافته و به ۱۹,۰۷۶ رسید. با این حال، افزایش جزئی ۰.۲۰ درصد در تعداد معاملات لغو شده NFT نشان می‌دهد با اینکه تعداد توکن های جدید کاهش یافته، ولی در حوزه بزرگتر NFT ثبات دیده می‌شود.

نکته کلیدی دیگری که در اینجا مطرح شده، رشد قوی نقدینگی در سازندگان بازار خودکار (AMM) در XRP Ledger است. متغیرهای مربوط به AMM شاهد افزایش ‌های قابل توجهی بوده‌اند، به ‌طوریکه AMMDeposit به میزان ۶۲.۳۵ درصد، AMMCreate به ۱۴۳.۱۰ درصد و AMMWithdraw به ۴۲.۹۷ درصد افزایش یافته‌اند. این افزایش ها نشانه اعتماد روزافزون به نقدینگی در XRPL است.