طبق اخرین اخبار داغ ارز دیجیتال این قانون که از اول نوامبر اجرایی می‌شود، شامل تغییرات متعددی است که هدف آن افزایش نظارت و اعمال محدودیت‌ها در فعالیت‌های استخراج ارزهای دیجیتال بر اساس نیازهای منطقه‌ای است.

با این قانون، دولت روسیه می‌تواند استخراج ارز دیجیتال را در برخی مناطق محدود کرده و مقررات خاصی برای جلوگیری از فعالیت‌ ماینینگ در برخی مناطق تعیین کند. همچنین، دولت اجازه دارد ارائه ‌دهندگان زیر ساخت‌های پشتیبانی از عملیات استخراج را تحت کنترل خود بگیرد.

این قانون به چندین نهاد فدرال، علاوه بر سازمان نظارت مالی فدرال (Rosfinmonitoring)، دسترسی به آدرس‌های شناسایی کننده ارزهای دیجیتال را می‌دهد. این دسترسی برای نهادهای اجرایی و انتظامی، توانایی پیگیری تراکنش‌های احتمالی مرتبط با پولشویی یا تأمین مالی تروریسم را تقویت می‌کند.

از دیگر موارد مهم در این قانون، انتقال مسئولیت ثبت ملی ماینینگ از وزارت توسعه دیجیتال به سازمان مالیاتی فدرال است. این سازمان اکنون بر ثبت فعالیت های ماینینگ برای شرکت‌ها نظارت دارد و کسانی که تخلفات تکراری دارند، را حذف می‌کند.

 در حالی که استخراج کنندگان شخصی چنانچه از محدودیت های خاص مصرف برق پیروی کنند، می‌توانند بدون نیاز به ثبت نام فعالیت کنند، شرکت‌ها و افراد فعال هم باید مقررات جدید ثبت‌ نامی را رعایت کنند.

روسیه در تلاش است تا با توسعه قوانین مربوط به ارزهای دیجیتال و ایجاد یک ارز دیجیتال دولتی به نام «روبل دیجیتال»، از تحریم‌ها عبور کند و وابستگی به دلار آمریکا در مبادلات خارجی را کاهش دهد. پوتین در آگوست قانونی را امضا کرد که چارچوب‌های آزمایشی برای استفاده از ارزهای دیجیتال در معاملات بین‌المللی را مجاز می‌کند.