شکست بیت کوین در بازیابی حمایت قوی می‌تواند باعث نزول بیشتر شود. زیرا خرس‌ها وسوسه می‌شوند که بفروشند.

بیت کوین اخیرا نزدیک به 20 هزار دلار معامله شده است. این نشان‌دهنده فقدان تقاضای قوی در سطوح بالاتر است اما تنها تسلی برای گاوها این است که آن‌ها توانسته‌اند قیمت را بالاتر از حمایت فوری حفظ کنند.

این سیر عدم اطمینان حرکت بعدی معامله‌گران کوتاه مدت را وسوسه می‌کند که سود خود را ثبت کنند. طبق گزارش CoinShares بیت کوین شاهد خروج 111 میلیون دلاری بوده که بزرگترین خروجی هفتگی از ماه مارس است.

عملکرد روزانه بازار ارزهای دیجیتال
عملکرد روزانه بازار ارزهای دیجیتال

در طی این مسیر گاوهای ارزهای دیجیتال مطمئن هستند که بیت کوین قبل از نصف شدن بعدی در سال 2024 افزایش خواهد یافت. آدام بک مدیر عامل Blockstream در X (توییتر قدیم) گفت که بیت کوین تا پایان سال به 100 هزار دلار خواهد رسید.

در اینجا با تحلیل نمودارها میابیم که بیت کوین و آلت کوین‌ها در آینده چه مسیری را در پیش خواهند گرفت.

قیمت بیت کوین

در حال حاضر قیمت بیت کوین بین میانگین متحرک نمایی 20 روزه (29387 دلار) و حمایت 28861 دلار نوسان دارد. این دوره احتمالا با افزایش نوسانات دنبال خواهد شد.

نمودار روزانه BTC/USDT

اگر قیمت به زیر 28861 سقوط کند نشان‌ می‌دهد که عدم قطعیت به نفع خرس‌ها مسیر را در پیش گرفته. جفت BTC/USDT پس از این سقوط شروع به کاهش تا 26 هزار دلار و در نهایت به سمت 24800 دلار حرکت می‌کند.

برعکس اگر گاوها بر خرس‌ها غلبه کنند قیمت بالاتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه خواهد رسید. این امر بیت کوین را به سمت مقاومت بین 31500 تا 32400 دلار سوق می‌دهد.

قیمت اتر

گاوها طی چند روز گذشته توانستند اتر را بالاتر از سطح حمایت فوری در قیمت 1816 دلار نگه دارند. اما در تلاش برای یک بهبود قوی هستند که نشان‌دهنده کاهش تقاضا در سطوح بالاتر است.

نمودار روزانه ETH/USDT

شیب متحرک نمایی 20 روزه (1856 دلار) و شاخص قدرت نسبی (RSI) در قلمرو نسبی نشان‌دهنده دست بالا بودن خرس‌هاست. اگر جفت ETH/USDT به زیر 1816 دلار سقوط کند قیمت در ادامه به زیر 1700 دلار و در پایان به حمایت حیاتی 1626 دلار خواهد رسید.

قیمت شاخص دلار آمریکا

خریداران شاخص دلار آمریکار (DXY) را به بالای میانگین متحرک ساده 50 روزه (102) رساندند، اما نتوانستند در این مقدار باقی بمانند. خرس‌ها در 4 آگوست قیمت را به زیر میانگین متحرک ساده 50 روزه بازگرداندند.

نمودار روزانه DXY

اگر خریداران قیمت را به بالای میانگین متحرک ساده 50 روزه برسانند شاخص خط روند نزولی را دوباره آزمایش می‌کند. این سطح کلیدی برای روند صعودی است. اگر در سطح شاهد روند صعودی باشیم شاخص می‌تواند به سمت 106 حرکت کند.

از طرفی اگر خرس‌ها موفق شوند و قیمت را زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه حفظ کنند این شاخص به حمایت قوی در 100.82 سقوط می‌کند.

قیمت BNB

قیمت شاخص S&P 500

شاخص S&P 500 (SPX) شاهد نبرد سختی بین گاوها و خرس‌ها در نزدیکی میانگین متحرک نمایی 20 روزه 4511 است. در 2 آگوست فروشندگان قیمت را به زیر متحرک نمایی 20 روزه رساندند. این امر نشان از ضعیف بودن حرکت صعودی است.

نمودار روزانه SPX

گاوها در 4 آگوست قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه رساندند اما خرس‌ها به شدت مقاومت کردند و فروختند. این شاخص می‌تواند تا میانگین متحرک ساده 50 روزه 4414 کاهش و به عنوان حمایت قوی عمل کند.

متحرک نمایی 20 روزه در حال کاهش و RSI نزدیک به نقطه میانی نشان‌دهنده تعادل بین عرضه و تقاضا است. اگر قیمت از میانگین متحرک ساده 50 روزه بازگردد نشان می‌دهد که سطوح پایین‌تر همچنان خریداران را جذب می‌کند. سپس شاخص برای مدتی بین میانگین متحرک ساده 50 روزه و 4650 در نوسان خواهد بود.

منبع: cointelegraph.com