حرکت صعودی کریپتو ممکن است در مرز 1.2 تریلیون دلاری متوقف شود. توقف کریپتو در پی انتظار سرمایه‌گذاران از رسیدن خبرهایی در مورد شکایت ایالت متحده از Coinbase و Binancr است.

بازار ارزهای دیجیتال از 17 مارس تا کنون در محدوده 5 درصدی معامله می‌شوند. زیرا نیروهای متضاد همچنان به این بخش فشار می‌آورند. در نتیجه در 7 روز گذشته ارزش کل بازار 3.8 درصد افزایش یافت. این اتفاق عمدتا از افزایش 3.6 درصدی قیمت بیت کوین و افزایش 5 درصدی اتر نشأت می‌گیرد.

در 27 مارس کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده از بایننس به اتهام نقض قوانین معاملات و مشتقات شکایت کرد. طبق این دادخواست بایننس دسترسی به اهرم را برای مشتریانی که در بازارهای نقدی و آتی معامله می‌کنند فراهم کرد.

این اطلاعیه می‌تواند برنامه سهام صرافی، دارایی‌های دیجیتال لیست شده، کیف پول و خدمات Coinbase Prime را هدف قرار دهد.

اقدامات مشابهی هم در بقیه کشورها رخ داد. از جمله در ژاپن که آژانس خدمات مالی ژاپن (FSA) در 31 مارس اعلام کرد که چندین صرافی ارزهای دیجیتال خارجی از جمله Bybit و Binance و MEXC Global و Bitget بدون ثبت نام مناسب در این کشور فعالیت کرده‌اند و این نقض قوانین است.

طبق آزمایشی که بارها از حمایت سرمایه 1.14 تریلیون دلاری بازار کریپتو انجام شد مشخص شد که سرمایه‌گذاران تا زمانی که اطلاعات بیشتری در مورد شکایت علیه Binance و Coinbase در دسترس نباشد در انجام شرط‌بندی‌های جدید مردد هستند.

بحران به وجود آمده جهانی، بانکداری فدرال رزرو را مجبور کرد از دو برنامه مختلف وام اضطراری استفاده کند. بانک ملی سوئیس 100 میلیارد دلار برای جذب تاثیر Credit Suisse و فروش بعدی آن به UBS فراهم کرد.

درحالی که سرمایه‌گذاران مالی سنتی به دنبال جایگزین‌هایی برای مقابله در برابر تورم هستند، سهام و کالاها سود برده‌اند. بر اساس اتفاقات اخیر در حال حاضر کل سرمایه کریپتو به 1.2 تریلیون دلار محدود شده است.

مشتقات روندهای متفاوتی را نشان می‌دهند اما از اهرم بیش از حد استفاده نمی‌کنند

قراردادهای دائمی به عنوان مبادله معکوس شناخته می‌شوند. این مبادلات دارای نرخ تعبیه شده هستند و معمولا هر هشت ساعت یکبار شارژ می‌شوند. صرافی‌ها از این کارمزد برای جلوگیری از عدم تعادل ریسک ارز استفاده می‌کنند.

نرخ سرمایه‌گذاری مثبت نشان می‌دهد که خریدارها اهرم بیشتری می‌خواهند. از طرفی زمانی که فروشندگان به اهرم اضافی نیاز دارند وضعیت معکوس رخ می‌دهد. این عملکرد موجب منفی شدن نرخ تامین مالی می‌شود.

نرخ سرمایه 7 روزه انباشته شده در معاملات آتی دائمی در 3 آوریل

نرخ بودجه 7 روزه برای بیت کوین و اتر خنثی بود. این امر نشان‌دهنده تقاضای متعادل از اهرم‌های بلند (خریداران) و فروشندگان با استفاده از قراردادهای آتی دائمی است.

نسبت حجم قرار به تماس بیت کوین

نسبت قرار به تماس حجم بیت کوین به بالاترین سطح خود از 9 مارس تا الان رسیده است. این امر نشان‌دهنده مازاد تقاضا برای فروش‌های خنثی به نزولی است. این اتفاق برعکس آن چیزی است که در 1 آوریل رخ داد. در آن زمان گزینه‌های تماس با تقاضای بیشتری روبه‌رو بودند.

معامله‌گران شانس پایینی را برای شکست 1.2 تریلیون دلاری می‌دانند

بازار کریپتو با احتمال نزولی بیشتری در بازار مشتقات قیمت گذاری می‌شود. آیا کل سرمایه بازار می‌تواند از سد 1.2 تریلیون دلار عبور کند؟ با اینکه این امر مشخص نیست اما معامله‌گران در حال حاضر روی آن شرط‌بندی نمی‌کنند.

سرمایه‌گذاران تا زمان به دست آوردن تصویر واضح‌تری از اقدامات تنظیم‌کننده‌ها از شرط‌بندی دست کشیده‌اند.

منبع: cointelegraph.com