FavoriteLoadingافزودن به علاقه مندی ها

طبق گزارش CNBC، غول بین‌المللی نفت و گاز ConocoPhilips در حال حاضر یک طرح آزمایشی را در منطقه نفت‌خیز باکن، داکوتای شمالی اجرا می‌کند. این شرکت به جای سوزاندن گاز اضافی، محصول جانبی حفاری نفت به نام فلرینگ را به یک استخراج‌کننده بیت‌کوین می‌فروشد تا به عنوان سوخت از آن استفاده کند.

همانطوریکه می‌دانیم نفت را می‌توان در هر مکانی استخراج و جمع آوری کرد، برداشت گاز طبیعی به زیرساخت خط لوله نیاز دارد. اگر استخراج‌کنندگان در یک فاصله قابل توجهی در خط لوله به گاز برخورد کنند، شرکت‌ها مجبور می شوند گاز را بسوزانند یا شعله‌ور کنند که در نهایت یک روش بی‌سود و مضر برای محیط زیست است.

استخراج‌کنندگان بیت‌کوین به ‌جای اجازه دادن به هدر رفتن گاز، کانتینرهای حمل و نقل یا تریلرهای پر از تجهیزات استخراج کریپتو را در نزدیکی چاه نفت قرار می‌دهند و گاز را به ژنراتورهایی هدایت می‌کنند که تجهیزات را با آن تغذیه می‌کنند.

در پاسخ به انتقادات گسترده از استخراج بیت‌کوین که معمولاً ناشی از نگرانی‌های زیست محیطی است، ماینرها به طور فزاینده‌ای نگران یافتن راه‌های جدیدی برای استفاده از روش‌های پایدارتر انرژی شده‌اند.