بایننس ژاپن به طور رسمی صرافی خود را در 1 آگوست 2023 با فهرستی از 34 ارز دیجیتال، راه‌اندازی کرد و دوباره وارد بازار ژاپن شد. صرافی بایننس توانست با این تصمیم از رقبای اصلی داخلی خود مانند Bitbank، GMO و Coincheck پیشی بگیرد.

بایننس ژاپن با 34 ارز دیجیتال شروع به کار کرد

فهرست لیست شده شامل توکن‌های معروفی مانند بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و کاردانو (ADA) می‌باشد، این لیست همچنین دارای توکن بومی بایننس، بایننس کوین (BNB)، خواهد بود.

شایان ذکر است که صرافی جدید معاملات اهرمی را ارائه نخواهد کرد؛ زیرا باید استانداردهای سختگیرانه در ژاپن را رعایت کند.

این شرکت با ثبت 34 توکن پس از راه‌اندازی، می‌تواند مخاطبان گسترده‌تری از کاربران باتجربه را جذب کند. همچنین قرار است توکن‌های مربوط به امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و بازی‌های مبتنی بر بلاک چین یا Web3 را در لیست ارزهای خود قرار دهد.

این حرکت جسورانه بایننس ژاپن، در زمانی صورت گرفته است که که دولت ژاپن موضعی پیشگیرانه در قبال فناوری‌های Web3 اتخاذ کرده است. البته در این میان Fumio Kishida، نخست‌وزیر ژاپن، اخیراً در کنفرانس WebX حمایت خود را از پتانسیل تحول‌آفرین Web3 اعلام کرده است.

این استراتژی ارتقای فناوری «Cool Japan» نخست‌وزیر ژاپن، قرار است ژاپن را به یک مرکز ارزهای دیجیتال تبدیل کند.

در ماه آوریل، جناحی از حزب لیبرال دموکرات ژاپن، سندی را به اشتراک گذاشت که در آن برنامه‌هایی برای رشد صنعت ارزهای دیجیتال ملی، از جمله تغییرات در قوانین مالیاتی و قوانین حسابداری، شرح داده شده بود.

اخبار مربوط به راه‌اندازی قریب الوقوع بایننس ژاپن به دنبال اظهارات Chris Giancarlo، رئیس سابق CFTC، در مورد پتانسیل ژاپن برای رونق ارزهای دیجیتال، در میان آشفتگی نظارتی در ایالات متحده منتشر شد.

چالش‌های نظارتی اخیری که بایننس و کوین‌بیس در ایالات متحده با آن مواجه شده‌اند، باعث شد که ژاپن، با چارچوب قانونی جدیدش، فرصتی برای تثبیت موقعیت خود به‌ عنوان یک کشور دوستدار ارز دیجیتال فراهم کند.

منبع: u.today