بر اساس آخرین اخبار بیت‌کوین (BTC) و بعد از سقوط به 17600 دلار در ماه گذشته، از ضررهای جدید جلوگیری شده، اما فعلا بیت‌کوین در دوره ترس شدید قرار دارد. اکنون، یکی از معیارهای کلاسیک خلق و خوی بازار کریپتو نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران در چه شرایط سختی بوده‌اند.

در حال حاضر توسط شاخص ترس و طمع رمزنگاری شده وضعیت بازار بررسی می‌شود. این ابزار چندین منبع را برای ایجاد یک امتیاز کلی از احساس بازارها در نظر می‌گیرد. از 15 جولای، بازار ۷۰ روز را در حالت “ترس شدید” سپری کرده است که یک رکورد نزولی جدید را نشان می‌دهد.

شاخص‌های بازار از پنج قسمت تشکیل شده است که بقیه آنها «ترس»، «خنثی»، «طمع» و «طمع افراطی» هستند. آخرین باری که بازار نسبت به “ترس شدید” خوش بینانه‌تر بود، در 5 می، چند روز قبل از شکست Terra (LUNA) بود.

سال 2022، علیرغم مضامین نزولی‌اش، بی ثمر هم نبوده است. آخرین باری که این شاخص در منطقه “طمع” یا “طمع شدید” خود قرار داشت که نشان دهنده یک بازار بیش از حد گرم است، در ماه مارس امسال بود.

نشانه‌هایی از شکست احتمالی در بازار کریپتو

شرکت تحقیقاتی Santiment معتقد است که همبستگی ارزهای دیجیتال با دارایی‌های سنتی باید کاهش یابد. با وجود اینکه بیت‌کوین در حال حاضر کاهش یافته است، باید به روند خود ادامه دهد. بیت‌کوین نباید از واکنش تند به انقباض پولی بانک مرکزی بر اثر تورم اجتناب کند.

در 14 ژانویه در یک پست توییتری استدلال شد: “کریپتو در زمانی که همبستگی بسیار کمی با سهام دارد، با سریع‌ترین سرعت رشد می‌کند. بعد از گزارش دیروز CPI، بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها روند روبه بهبودی داشته‌اند. اگر بازار همبستگی نداشته باشد، نشانه‌ای از شکست احتمالی است.”

به نظر شما بیت‌کوین چه زمانی از دوره ترس خارج خواهد شد؟
منبع: cointelegraph.com