FavoriteLoadingافزودن به علاقه مندی ها

مقامات هنگ کنگ از ایجاد یک نیروی کاری اختصاصی برای ترویج فناوری وب۳ خبر دادند. این خبر اواخر روز جمعه از طریق یک بیانیه مطبوعاتی رسمی از سوی دولت منطقه ویژه اداری هنگ کنگ، برای اجرایی شدن منتشر شد.

این گروه یک دوره دو ساله برای انجام کار خود خواهد داشت و توسط وزیر مالی هنگ کنگ، پاول چان، به همراه دیگر مقامات دولتی و قانون‌گذاران رهبری می‌شود. این کارگروه همچنین شامل ۱۵ عضو غیررسمی است که شامل چندین کارشناس صنعتی می‌شود.

وزیر مالی این منطقه، چان به شدت طرفدار رمزارزها بوده و اوایل سال جاری میلادی ادعا کرد که هنگ کنگ باید از “فرصت طلایی” که وب۳ ارائه می‌دهد، استفاده کند.

او در این بیانیه گفت: ” فناوری بلاک چین که زیربنای وب۳ است، ویژگی‌هایی از جمله عدم مداخله، امنیت، شفافیت و هزینه پایین دارد و این پتانسیل را دارد که بسیاری از مشکلات و نقاط آسیب دیده در امور مالی، عملیات تجاری و حتی زندگی روزمره را حل کند.”

تاریخچه هنگ کنگ در ترویج وب۳

هنگ کنگ سال‌ها است که در حال رقابت برای تبدیل شدن به رهبر وب۳ است و بیانیه رسمی سیاست‌گذاری در مورد دارایی‌های مجازی را در سال ۲۰۲۲ منتشر کرده است. بر اساس اخبار منتشر شده این سیاست با واکنش مثبت بازارها مواجه شد که در نهایت منجر به تشکیل کارگروهی شد که وظیفه آن ارائه راهکارهایی برای ترویج وب۳ در منطقه خواهد بود.

چان دیروز گفت: ” هنگ کنگ یک مرکز مالی بین‌المللی و یک کلانشهر است که به نوآوری و فناوری اهمیت می‌دهد و از روند عظیم فناوری وب۳ استقبال می کند.” او افزود که می‌خواهد از استعدادهای درجه یک استفاده کند و یک اکوسیستم پررونق بسازد.

هنگ کنگ علی‌رغم نزدیکی به چین که یکی از مخالفان سرسخت طرح‌های دارایی دیجیتال در داخل این کشور بوده است، سرسختانه در تلاش است تا به مرکز رمزارزها تبدیل شود. این سرزمین در اوایل ماه جاری میلادی پلتفرم تجارت دارایی مجازی (VATP) خود را راه‌اندازی کرد که مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها را برای شرکت‌های وب۳ که به دنبال راه‌اندازی فروشگاه هستند، ارائه می‌دهد.

چان در پایان گفت: “با گرد هم آوردن رهبران و متخصصان در بخش‌های درگیر، من معتقدم که راهکارهای ارزشمند آن‌ها به هنگ کنگ کمک خواهد کرد تا به یک هاب وب۳ تبدیل شود.”

منبع: decrypt