توسعه دهندگان هسته اتریوم برای حل مشکل Beacon Chain مشتریان Prysm Labs و Teku وصله‌هایی را منتشر کردند. Beacon Chain به عنوان لایه اجماع برای شبکه اتریوم عمل می‌کند. این مشکل مانع نهایی شدن بلوک میشد.

طبق گزارشات توسعه‌ دهندگان اتریوم در 11 می، Beacon Chain در تایید تراکنش‌ها با مشکل مواجه شده است. با وجود اینکه میشد بلوک‌های جدیدی را پیشنهاد کرد، اما یک موضوع ناشناخته مانع نهایی شدن آن شد. این قطعی حدود 25 دقیقه طول کشید. از طرفی در 12 مه مشکل مشابهی رخ داد، که به مدت یک ساعت مانع از نهایی شدن بلوک شد.

یکی از مشاوران اتریوم طی بیانیه‌ای در توییتر بیان کرد: «این مشکل به نظر می‌رسد به دلیل فشار زیاد روی برخی از مشتریان لایه‌های اجماع ایجاد شده است.»

Teku و Prysm ارتقاهایی را منتشر کردند. این ارتقاها بهینه‌سازی‌هایی را برای جلوگیری از مصرف بیش از حد گره‌های Beacon اجرا می‌کنند.

تبلیغات اخیر میم کوین‌ها موجب افزایش فعالیت اتریوم و نرخ پاداش سهام شده است. طبق داده‌ها، اعتبار سنجی کنندگان در هفته اول می 46 میلیون دلار کسب کرده‌اند. این مقدار نسبت به درآمد 33 میلیون دلاری هفته قبلش 40 درصد افزایش یافته است.

منبع: cointelegraph.com