اکوسیستم ارزهای دیجیتال دیروز و امروز رشد بسیار خوبی داشته و ارزش کل بازار با جهش 5 درصدی به 1.08 تریلیون دلار رسیده است. در همین حال، شاهد رشد قیمت اتریوم، دومین ارز برتر بازار، با افزایش 4.5 درصدی در شبانه‌روز گذشته و 9 درصدی در هفته گذشته به محدوده 1679 دلار بودیم.

رشد قیمت اتریوم در چند روز گذشته ممکن است دلایل زیادی داشته باشد که یکی از آنها احساسات عمومی بازار است. در این بین، یکی از رویدادهای قابل توجه فعالیت نهنگ‌های اتریوم بوده است که اخیراً مشغول جمع‌آوری و افزودن ETH به دارایی‌های خود بوده‌اند.

بر طبق داده‌های یک کاربر توییتر، یک نهنگ اتریوم با 1000 تا 10000 دارایی اتریوم، حدود 400000 توکن اتریوم را در طی سقوط اخیر بازار به دارایی‌های خود اضافه کرده است. لازم به ذکر است که ارزش این خرید حدود 600 میلیون دلار تخمین زده می‌شود. بسیاری بر این باورند که این انباشت گسترده، نقش بسزایی در رشد اخیر قیمت اتریوم داشته است.

لازم به ذکر است که انباشت زیاد در بازار توسط افراد و موسسات ثروتمند غیرعادی نیست. این حرکت اخیر نهنگ‌های اتریوم نشان می‌دهد که ارز دوم بازار جایگاه خوبی در بین نهنگ‌ها دارد.

افت شدید قیمت‌ها و سپس رشد چشمگیر آن در چند روز باعث شده برخی کارشناسان رشد فعلی را کاذب بدانند. با توجه به موانع پیش روی بازار ارزهای دیجیتال، تحلیلگران معتقدند که همیشه این احتمال وجود دارد که قیمت اتریوم و سایر ارزهای بازار کاهش یابد.

آیا رشد قیمت اتریوم کاذب است؟!

اخیراً نیز گزارش شده است که بسته شدن بانک Signature عمدی و تلاشی از سوی رگولاتورهای ارزهای دیجیتال برای سرکوب اکوسیستم ارزهای دیجیتال بوده است. با وجود چشم‌انداز منفی بازار، بسیاری انتظار دارند رشد اخیر موقتی باشد. البته هنوز هم افرادی هستند که معتقدند افزایش اخیر قیمت بیت کوین و اتریوم در واقع اساس روند صعودی بازار بوده است.

منبع: u.today