FavoriteLoadingافزودن به علاقه مندی ها

با ظهور و گسترش دنیای ارزهای دیجیتال، بدیهی است که حفظ و نگهداری این ارزهای دیجیتال نیز به چالشی بحث‌برانگیز مبدل شده است. حتماً تا بحال از خود پرسیده‌اید که چطور می‌توان امنیت ولت را افزایش داد؟

برای نگهداری ارزهای دیجیتال از ولت (کیف پول ارز دیجیتال) استفاده می‌شود.

بلاک‌چین دقیقاً مانند یک دفتر کل، تراکنش‌های پول مجازی را در خود نگه می‌دارد. کیف پول ارز دیجیتال ، یک نوع برنامه نرم‌افزاری است و کلیدهای خصوصی و عمومی را در خود ذخیره می‌کند و از طرفی، با بلاک‌چین‌های مختلفی در ارتباط است، تا کاربران به واسطه آن‌ها بتوانند ارز دیجیتال خود را بفرستند، دریافت کنند و بر حساب خودشان نظارت داشته باشند. از آنجایی که این نوع کیف پول‌ها به اینترنت مرتبط هستند، خطرات فراوانی از جمله هک شدن و یا فیشینگ کاربران آنها را تهدید می‌کند. البته این موارد تنها خطراتی نیست که یک ولت با آن مواجه است بلکه استفاده از کیف پول دیجیتال نیاز به فراگیری آموزشاتی دارد.

در این آموزش قصد داریم به نکات مهمی که برای امنیت کیف پول دیجیتال (ولت) لازم و ضروریست اشاره کنیم:

یکی از مهمترین نکات امنیتی در خصوص کیف پول‌های دیجیتال، یادداشت عبارات بازیابی ولت در حداقل ۲ جای ایمن است.

باید اطمینان حاصل کنید که عبارت بازیابی خود را در جایی ایمن ذخیره کرده‌اید.

هرگز نباید عبارت بازیابی خود را به صورت آنلاین، در گالری عکس یا سایر برنامه‌هایی که به اینترنت متصل هستند ذخیره کنید.

ممکن است وسوسه شوید عبارت بازیابی خود را در یک برنامه یادداشت‌برداری یا در ایمیل خود ذخیره کنید. مطمئنا این‌ها راه‌هایی برای از دست دادن رمزارز شما در صورت به خطر افتادن هر یک از این برنامه‌ها هستند.

وقتی عبارت بازیابی خود را روی یک تکه کاغذ می‌نویسید، نباید آن را فقط در یک کشوی میز در جایی در دسترس عموم رها کنید. باید مطمئن شوید که عبارت بازیابی خود را در مکانی امن ذخیره می‌کنید؛ در صورتی که یک گاوصندوق دارید عبارت بازیابی خود را در آن نگه دارید تا مطمئن شوید که به راحتی بدست کسی نمی‌‌افتد. توسط شخصی دیگر از بین نمی‌رود یا گم نمی‌شود. 

هرگز عبارت بازیابی خود را به اشتراک نگذارید

هنگامی که از کیف پول دیجیتال خود نسخه پشتیبان تهیه کردید و عبارت بازیابی خود را به صورت آفلاین ذخیره کردید. ضروری است که هرگز عبارت بازیابی خود را با کسی به اشتراک نگذارید.

اگر هکرها عبارت بازیابی شما را به دست بیاورند، می‌توانند یک کپی از کیف پول شما ایجاد کنند و بدون اطلاع شما وجوه شما را برداشت کنند.

برای محافظت در برابر هکرها و سایر کلاهبرداران، باید از متداول‌ترین روش‌هایی که سعی می‌کنند شما را فریب دهند تا به کیف پول خود دسترسی داشته باشند، آگاه باشید.

به عنوان مثال، هکرها ممکن است از طریق پیامک تلگرام، رسانه‌های اجتماعی یا از طریق ایمیل با شما تماس بگیرند. ادعا کنند که از پشتیبانی کیف پول شما هستند و پس از ارائه عبارت بازیابی کیف پول به شما پیشنهاد کمک کنند. یا این ادعا را داشته باشند که برای انجام فرایندهایی عبارت‌های بازیابی شما را لازم دارند. آگاه باشید که این ادعا نادرست است و صد درصد کلاهبرداری است.

در نهایت، باید از کلیک روی لینک‌ها یا دانلود فایل‌ها از فرستندگان ناشناس خودداری کنید. یک هکر می‌تواند از راه دور جزئیات ورود به حساب کریپتو یا کلیدهای خصوصی شما را بدزدد. ضروری است که روی پیوندها یا فایل‌های ارسال شده از فرستندگان ناشناس کلیک نکنید.

علاوه بر این، دانلود نرم‌افزار ضدویروس و ضدبدافزار در دستگاه‌های خود می‌تواند کار هوشمندانه‌‌ای باشد. باید اطمینان حاصل شود که هرگونه تلاش نرم‌افزاری مخرب که کیف پول کریپتو شما را هدف قرار می‌دهد، شناسایی کنید.

با تماشای مجموعه ویدئوهای‌ آموزشی بسیار مفید به پاسخ روشنی برای سوال چطور می‌توان امنیت ولت را افزایش داد؟ خواهید رسید.

*همین حالا شروع کن*

لینک تماشای ویدیو: https://youtu.be/YZ-nNIDgGRc

کانال یوتیوب کریپتونگار را دنبال کرده و با لایک و سابسکرایب از ما حمایت کنید.