FavoriteLoadingافزودن به علاقه مندی ها

به گفته یکی از وزرای ارشد دولت، مقامات مالی سنگاپور یا MAS، به‌دقت در حال بررسی محدودیت‌ رمزنگاری در سنگاپور هستند که می‌توانند بر نحوه مدیریت سرمایه‌گذاران خرده‌فروشی با ارزهای دیجیتال تأثیر بگذارند.

بر اساس سوابق پارلمانی منتشر شده در روز دوشنبه، وزیر ارشد سنگاپور و رئیس MAS Tharman Shanmugaratnam گفت که ناظر مالی ممکن است “محدودیت‌هایی را برای مشارکت خرد” سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال و همچنین معرفی قوانین استفاده از اهرم برای تراکنش‌های رمزنگاری را در نظر بگیرد. شانموگاراتنام همچنین خواستار شفافیت نظارتی میان تنظیم‌کننده‌های مالی در سراسر جهان شد؛ «با توجه به ماهیت بدون مرز بازارهای ارزهای دیجیتال».

در ژانویه، MAS ارائه‌دهندگان خدمات رمزنگاری را از تبلیغات یا بازاریابی در مکان‌های عمومی منع کرد و پشت مقرراتی بود که دستگاه‌های خودپرداز رمزنگاری را در سنگاپور تعطیل می‌کرد؛ خدماتی که ظاهراً نشان می‌دهند «معاملات ارزهای دیجیتال به گونه‌ای به تصویر کشیده می‌شوند که خطرات آن را بی‌اهمیت جلوه می‌دهد». طبق قانون MAS، قانون خدمات پرداخت کشور به تنظیم کننده این امکان را می‌دهد که محدودیت‌های بیشتری را برای ارائه دهندگان خدمات رمزنگاری اعمال کند “برای اطمینان از حمایت بهتر از مصرف کننده و حفظ ثبات مالی و حفاظت از اثربخشی سیاست‌های پولی”.

ناظر مالی گفت که رویدادهای اخیر احتمالاً به نوسانات شدید در قیمت ارزهای رمزپایه اصلی از جمله بیت‌کوین (BTC) اشاره دارد و خطرات سرمایه‌گذاری در رمز ارز را برجسته کرده است. در 30 ژوئن، MAS، Three Arrows Capital را به اتهام “ارائه اطلاعات نادرست و تجاوز از دارایی‌های تحت آستانه مدیریت” توبیخ کرد. این شرکت مستقر در سنگاپور ممکن است در بحبوحه گزارش‌هایی که در پاسخگویی به درخواست‌های وام‌دهندگانش از حاشیه سود دریافت نکرده، با انحلال مواجه شود.

در میان رکود بازار، MAS همچنان به فکر دادن چراغ سبز نظارتی به شرکت‌هایی است که دارایی‌های دیجیتال در سنگاپور را مدیریت می‌کنند. در ماه ژوئن، رگولاتور مالی به Crypto.com تأییدیه اصولی اعطا کرد و به صرافی ارز دیجیتال اجازه داد تا خدمات پرداخت خاصی را در کشور ارائه دهد. شرکت‌های رمزنگاری از جمله Bitstamp Limited، Coinbase Singapore و Gemini Trust برای داشتن مجوز در سنگاپور از معافیت برخوردار شده‌اند، در حالی که بایننس برنامه‌های خود را برای تعطیلی فعالیت‌های خود در این کشور در ماه فوریه اعلام کرد.

آیا اعمال محدودیت‌ رمزنگاری در سنگاپور کارآمد خواهد بود؟

منبع: Cointelegraph.com