FavoriteLoadingافزودن به علاقه مندی ها

نایک، معروف‌ترین برند ورزشی آمریکا، پر درآمدترین برند جهان از فروش توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) در بازار کریپتو است. بر اساس داده‌های Dune Analytics، این برند با فروش 185 میلیون دلاری در صدر فهرست پردرآمدترین برندها از فروش NFT قرار گرفت.

کل مبلغ بدست آمده پر درآمدترین برند جهان، هفت برابر بیشتر از بالاترین رتبه در لیست است. نایک همچنین با بیش از 67000 تراکنش در صدر کل معاملات قرار گرفت. در همین حال، سایر شرکت‌های دو و میدانی و مد در بین پنج شرکت برتر این فهرست قرار داشتند. دولچه و گابانا، تیفانی و گوچی به ترتیب با مجموع درآمد 25 میلیون دلار، 12 میلیون دلار و 11 میلیون دلار در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند. در این بین D&G با بیش از 9000 تراکنش پیشتاز است و پس از آن گوچی با تقریبا 4000 تراکنش در رتبه بعدی قرار دارد. در حالی که تیفانی تنها از 74 تراکنش موفق به کسب این مبلغ شده است. آدیداس هم با درآمد کل 10 میلیون دلار در رتبه پنجم قرار گرفت. اما با بیش از 51000 تراکنش، دومین تراکنش را به خود اختصاص داد.

فروش NFT

طبق داده‌های بدست آمده، فروش NFT در طول سال گذشته کاهش یافته است. البته در اوایل ماه می یک جهش منحصر به فرد را تجربه کرده است. تقریباً یک سال پیش، تعداد فروش روزانه، نزدیک به 210000 مورد در 27 آگوست بود. اما در 29 آگوست، با همین میزان فروش روزانه نزدیک به 430 میلیون دلار رسید.

تعداد فروش تا پایان سال گذشته بالای 120000 باقی مانده است. تا این هفته، حجم معاملات تنها به 19000 تراکنش کاهش یافته است که مجموع فروش آن 6 میلیون دلار است.

با این حال، با وجود کاهش در فروش NFT، برخی از مجموعه‌ها همچنان بر نمودارهای فروش تسلط دارند. در این میان نایک پر درآمدترین برند جهان تبدیل شد. طبق داده‌های CryptoSlam، طی 24 ساعت گذشته، 10 فروش برتر NFT فقط شامل NFT‌های Bored Ape Yacht Club بود.

NFT برتر به قیمت 150 اتریوم یا تقریباً 242000 دلار فروخته شد. فروش این مجموعه در روز گذشته 54 درصد افزایش یافته است. در مجموع بیش از 3 میلیون دلار فروش داشته است.

منبع: beincrypto.com