شبکه Polygon با استفاده از اثبات دانش صفر، چندین تراکنش را به صورت گروهی تبدیل کرده و سپس آنها را به بلاک‌چین اتریوم به عنوان یک تراکنش واحد منتقل می‌کند. این روش باعث تراکنش‌های ارزان‌تر Web3 در شبکه Polygon شد.

Polygon، یک راه‌حل مقیاس‌پذیری لایه ۲ با هدف کاهش هزینه‌های تراکنش و بهبود مقیاس‌پذیری را معرفی کرد. این راه‌حل یک چارچوب web3 در بلاک‌چین اتریوم است که با راه‌اندازی Polygon zkEVM یا ماشین مجازی اتریوم با دانش صفر امکان‌پذیر می‌شود.

راه حل جدید Polygon zkEVM، با قراردادهای هوشمند مبتنی بر اتریوم (ETH) و ابزارهای توسعه‌دهنده و کیف پول‌های مبتنی بر پروتکل رمزنگاری دانش صفربه نام zk proof، سازگاری کامل دارد. Polygon با استفاده از این روش چندین تراکنش را به صورت گروه درآورده و سپس به عنوان یک تراکنش واحد به بلاک‌چین اتریوم منتقل می‌کند.

این توانایی با انتقال چندین تراکنش در یک تراکنش منجر به کاهش هزینه‌های گس می‌شود که می‌تواند بین فرستنده‌های مختلف درگیر در تراکنش تقسیم شود و هزینه‌های گس را در مقایسه با ارسال جداگانه آنها در بلاک‌چین اتریوم کاهش دهد.

از آنجایی که سرمایه‌گذاران به دلیل افزایش تراکنش‌های زنجیره‌ای در معرض هزینه گس بالا قرار گرفتند، میانگین کارمزد گس اتریوم به 1.57 دلار کاهش یافت. رقمی که آخرین بار در دسامبر 2020 مشاهده شد.

با این وجود، Polygon zkEVM موقعیت خوبی از لحاظ کاهش بیشتر قیمت گس دارد. شبکه Polygon نوید تسویه سریع‌تر و کارایی سرمایه بسیار بهتر را از طریق راه‌حل تازه داد.

علاوه بر این، این شرکت فاش کرد که این راه‌حل همچنین به ایجاد یکپارچه توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و سایر برنامه‌های کاربردی مبتنی بر بلاک‌چین کمک می‌کند. در مقایسه با راه‌حل‌های لایه 1، Polygon کاهش 90 درصدی هزینه‌ها را با استفاده از رویکرد zk-rollup برآورد می‌کند.

به نظر شما تراکنش‌های ارزان‌تر در شبکه Polygon با این روش امکان‌پذیر است؟

منبع: cointelegraph.com