FavoriteLoadingافزودن به علاقه مندی ها

میانگین اندازه بلاک بیت کوین برای اولین بار از زمان ایجاد آن در سال 2009، به بالاترین حد تاریخی خود یعنی 2.5 مگابایت رسید. این افزایش اندازه ناشی از راه‌اندازی پروتکل ordilans توکن‌های غیرقابل تعویض (NFTs) در ژانویه 2023 است.

داده‌های Blockchain.com نشان‌دهنده جهش در اندازه بلاک بیت‌کوین از ابتدای فوریه 2023 است که در هفته‌های پس از راه‌اندازی پروتکل ordinals به بیش از 2 مگابایت افزایش یافته است.

طبق گزارش کوین‌ تلگراف، استخراج‌کنندگان بیت‌کوین قبلا بیش از 600000 دلار تراکنش‌های پردازشی ordinals را انجام داده‌اند که به عنوان NFTهای مبتنی بر بیت‌ کوین لقب گرفته‌اند.

مهندس نرم‌افزار، کیسی رودارمور، پروتکل ordinals را در ژانویه راه‌اندازی کرد و امکان ایجاد صنایع دیجیتالی بیت‌ کوین را در شبکه فراهم کرد. این صنایع می‌توانند شامل تصاویر PDF ،JPEG و فایل‌های ویدئویی و صوتی باشد.

همانطور که رودارمور در مورد مستندات ordinals بیان می‌کند، این صنایع دیجیتالی را می‌توان با یک ساتوشی منفرد ثبت کرد. هر بیت‌ کوین از 100000000 ساتوشی تشکیل شده است.

ساتوشی‌های منفرد را می‌توان با محتوای دلخواه ثبت کرد و NFTهای بومی بیت‌ کوین را ایجاد کرد که می‌توانند در کیف پول بیت‌ کوین نگهداری شوند و با استفاده از تراکنش‌های بیت‌ کوین منتقل شوند. این NFTها به اندازه خود بیت‌کوین تغییرناپذیر، امن و غیرمتمرکز هستند. متوسط اندازه بلاک بیت‌کوین از ژوئیه 2021 تا فوریه 2023 بین 0.7 مگابایت در نوسان بوده است.

از 5 فوریه به بعد، میانگین اندازه بلاک بیت کوین برای اولین‌ بار از 2 مگابایت فراتر رفت و در حال حاضر در زمان نگارش این خبر حدود 2.2 مگابایت است. بر اساس داده‌های Glassnode، با شروع ثبت بیت‌ کوین Ordinals شاهد رکورد 44 میلیون آدرس غیرصفر در این شبکه بوده است. گلس نود ظهور Ordinals را به عنوان لحظه‌ای جدید و منحصر به فرد در تاریخ بیت‌ کوین توصیف کرد.

منبع: cointelegraph