FavoriteLoadingافزودن به علاقه مندی ها

آرتور مادرید، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران پروژه متاورس سندباکس، روز گذشته قربانی یک حمله هکری در حساب توییتر خود شد. لازم به ذکر است که او مدت کوتاهی پس از بازگردانی حساب کاربری خود، صحت این خبر را با پستی در توییتر تایید کرد. بر اساس گزارش‌ها، به نظر می‌رسد که با هک کردن حساب کاربری توییتر مدیرعامل سندباکس، مهاجم قصد داشته با تبلیغ یک ایردراپ جعلی و فریب کاربران این پروژه متاورس، یک حمله فیشینگ ترتیب دهد.

شناسایی هک حساب توییتر مدیرعامل سندباکس

مادرید همچنین به کاربران هشدار داد که هرگز روی لینک‌های تبلیغات airdrop یا URLهای مشکوکی که به نظر کلاهبرداری هستند، کلیک نکنند. وی از کاربران خواست تا ایردراپ‌ها و سایر موارد مرتبط با این پروژه را در دامنه اصلی وب سایت پروژه، پیگیری کنند.

لازم به ذکر است که 4 ساعت قبل از پست مادرید، اکانت رسمی توییتر پروژه متاورس فاش کرد که یک کلاهبردار حساب توییتر را هک کرده و در حال تبلیغ یک airdrop جعلی برای توکن SAND است. در پیام تبلیغاتی، کلاهبردار اشاره کرد که پروژه ایردراپ sandbox در حال آمدن است و از کاربران خواست با ورود به وب سایت، واجد شرایط بودن خود را برای دریافت توکن تأیید کنند. گفتنی است که وب سایت تبلیغ شده دارای URL متفاوتی نسبت به وب سایت اصلی بود.

پس از این اتفاق، تیم Sandbox اعلام کرد که در تلاش است تا وب سایت جعلی را حذف کرده و به زودی مشکل را برطرف کند. در حال حاضر، تیم پروژه موفق به حذف وب سایت شده و هنگام ورود به سایت، با خطای 404 مواجه می‌شوید.

هک حساب توییتر و حملات فیشینگ رایج‌ترین مسائل در جامعه ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر بوده است. در 19 می، یک پروژه کلاهبرداری به نام Inferno Drainer در تلگرام شناسایی شد که با استخدام سازندگان وب سایت، سایت‌های کلاهبرداری ایجاد کرده بود.

قابل ذکر است که در زمان شناسایی این پروژه، Inferno Drainer موفق شده بود نزدیک به 6 میلیون دلار از سرمایه کاربران را سرقت کند. بر اساس داده‌ها، تعداد حملات فیشینگ در فضای کریپتو در طول سال گذشته 40 درصد افزایش یافته است.

منبع: cointelegraph