FavoriteLoadingافزودن به علاقه مندی ها

باز هم پیشرفتی چشمگیر در بازار ارز دیجیتال نمایان شد. با نزدیک شدن به تاریخ ادغام، نام‌های دامنه اتریوم به دو میلیون رسید. نیک جانسون، توسعه‌دهنده ENS، برای جلب توجه به افزایش اخیر نام‌های دامنه اتریوم، دو نقطه عطف در تاریخ ENS را عنوان کرد: جمع آوری یک میلیون نام دامنه پنج سال طول کشید، در حالی که رسیدن به دو میلیون دامنه فقط 3.5 ماه طول کشید.

نام دامنه ENS می‌تواند به عنوان NFT، آدرس وب‌سایت یا هش رمزنگاری عمل کند. می‌توان برای کاربرد آنها مثالی عنوان کرد. برای مثال اینکه چگونه آدرس‌های به اصطلاح وب 2 جایگزین آدرس‌های پروتکل اینترنتی نابسامان برای دسترسی به منابع در اینترنت می‌شوند. به جای تایپ آدرس کیف‌پول رمزنگاری برای ارسال وجوه، فرستنده می‌تواند از آدرس ENS گیرنده استفاده کند. نام دامنه ENS به “.eth” ختم می‌شود که باید به عنوان NFT بر روی بلاکچین اتریوم اضافه شود. آدرس‌ها در بازارهای NFT قابل معامله هستند. البته دسترسی به دامنه .eth به یک مرورگر کریپتو بومی مانند Brave نیاز دارد.

380000 ثبت نام دامنه جدید در ماه

داده‌ها در Dune Analytics تقریباً 379000 ثبت .eth جدید را در جولای 2022 نشان می‌دهد. در 19 آگوست 2022، ENS DAO، جامعه‌ای که مسئول نگهداری و پشتیبانی از نام‌های دامنه اتریوم است، گفت که به دنبال یک مدیر DAO است تا از پایداری جامعه حتی در صورت عدم ثبت جدید اطمینان حاصل کند. گران‌ترین دامنه ENS تاکنون «paradigm.eth» بوده است. البته در اکتبر 2021، اندکی قبل از اینکه اتریوم در 10 نوامبر 2022 به بالاترین قیمت خود یعنی 4800 دلار برسد، 420 ETH برای مالک هزینه داشت.

رشد کاربرانی که NFTها را به‌عنوان تصاویر نمایه پیوست می‌کنند، در آگوست 2022 به حدود 12000 نفر رسید. همچنین در می 2022 جایگزین 10700 نفر شد.

باشگاه‌های انحصاری ENS

در ماه می، جانسون گفت که ENS در پذیرش به حجم بحرانی رسیده است و اکثر کیف‌پول‌ها از آن پشتیبانی می‌کنند. همچنین قابلیت استفاده را بهبود می‌بخشند. علاقه به دامنه‌های ENS از آوریل 2022 افزایش یافته است. با تشکیل باشگاه‌های انحصاری مانند باشگاه 10k، این حجم رو به افزایش بوده است.

افراد مشهوری که دامنه ETH دارند عبارتند از ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، برایان آرمسترانگ، مدیرعامل کوین بیس، و دیپاک تاپلیال و مدیر عامل شرکت چین. این افراد پروفایل‌های توییتر خود را به نام‌های ENS خود پیوند داده‌اند.

منبع: beincrypto.com