FavoriteLoadingافزودن به علاقه مندی ها

با وجود کاهش شدید حجم معاملات در بازار گسترده‌تر توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، فروش کریپتوپانک تنها به قیمت 2500 اتر (ETH) خبرساز شد. قیمت خریداری شده معادل بیش از 2.6 میلیون دلار است.

فروش کریپتوپانک 2.6 میلیون دلاری، یکی از بزرگترین فروش NFT در 30 روز گذشته در کل بازار است. وقتی از جهت قیمت‌گذاری اتر نگاه می‌کنیم، طی این فروش، این NFT خاص به چهارمین فروش با ارزش مجموعه در تمام دوران تبدیل شده است. فشار نزولی اخیر بر قیمت ETH به این معنی است که ارزش دلاری NFTها در طول زمان به شدت آسیب دیده است. از نظر دلار ایالات متحده، پانزدهمین فروش با ارزش کریپتوپانک تا به امروز است.

برخلاف احساس نزولی در مورد NFT‌ها، قیمت کف مجموعه‌های برتر در هفته‌های اخیر در حال افزایش بوده است. Bored Ape Yacht Club (BAYC)، محبوب‌ترین پروژه NFT کریپتو، با افزایش 21 درصدی در قیمت متوسط ​​کف خود مواجه شده است. در حالی که پروژه همراه Mutant Ape Yacht Club شاهد رشد قیمت کف آن 25 درصد بوده است.

همچنین رکورد فروش کریپتوپانک، نشان می‌دهد که با وجود حجم معاملات گسترده‌تر و متوسط ​​قیمت‌های کف در سرتاسر بازار NFT که به پایین‌ترین حد سالانه رسیده است، محبوب‌ترین پروژه‌های NFT همچنان توجه چشمگیری را به خود جلب می‌کنند. متأسفانه برای علاقه‌مندان غیرقابل تعویض، طی سه ماه گذشته، ارزش بازار NFT با کاهش 32 درصدی مواجه شد. در عین حال بیش از 70 درصد از حجم معاملات خود را از دست داد.

OpenSea، بزرگترین بازار NFT

در ادامه فروش کریپتوپانک، طبق DappRadar، تعداد کاربران در OpenSea، بزرگترین بازار NFT از نظر حجم در ماه گذشته نزدیک به 9٪ کاهش یافته است. تا پایان ماه گذشته، حجم کل معاملات NFT روی این پلتفرم تقریباً 65 درصد کاهش یافت و به 500 میلیون دلار رسید.

منبع: cointelegraph.com