FavoriteLoadingافزودن به علاقه مندی ها

هاوینگ سوم لایت کوین که افراد زیادی مدت‌ها انتظارش را می‌کشیدند فرا رسید؛ اما سرمایه‌گذاران در مقابل این اتفاق، با فروش دارایی‌های‌ Litecoin خود واکنش نشان دادند و قیمت این ارز کاهش یافت.

هاوینگ Litecoin

در طول رویداد هاوینگ، مقدار پاداش‌های بلوک توکن نصف می‌شود. این رویداد دوره‌ای بوده و تقریباً هر چهار سال یا یعد از استخراج 84000 بلوک اتفاق می‌افتد.

امروز سومین رویداد هاوینگ لایت کوین بود، به این معنی که پاداش‌های بلوک توکن از زمان شروع آن تا الان سه بار نصف شده است. در اولین هاوینگ، پاداش بلوک از 50 لایت کوین به 25 لایت کوین رسید. در هاوینگ دوم، پاداش بلوک به 12.5 لایت کوین کاهش یافت.

با سومین رویداد هاوینگ، پاداش به 6.25 لایت کوین کاهش یافته است. رویداد هاوینگ به عنوان شاخصی برای کنترل تورم دارایی عمل می‌کند.

پاداش‌های دریافت شده توسط ماینرها تنها راه تولید توکن‌های جدید برای یک ارز دیجیتال است. با کاهش پیوسته این پاداش‌ها، سرعت تولید توکن‌های جدید در طول زمان کاهش می‌یابد.

رویداد هاوینگ تا زمانی ادامه خواهد داشت که پاداش‌های بلاک به صفر برسد؛ که تقریباً در سال 2142 اتفاق خواهد افتاد. پس از این مرحله، عرضه دارایی به حداکثر سقف خود می‌رسد و ماینرها باید برای پوشش هزینه‌های جاری خود متکی به کارمزد تراکنش باشند.

همانطور که مشهود است هاوینگ‌ها رویدادهای مهمی هستند و با نزدیک شدن به این رویداد، صحبت‌های زیادی پیرامون آن وجود خواهد داشت. در اوایل جولای، Litecoin با رشد قابل توجهی به مرز 114 دلار رسید که احتمالاً به دلیل خوش‌بینی بازار در مورد رویداد هاوینگ بود. بر خلاف تصورها هاوینگ LTC هیچ تاثیر مثبتی بر قیمت آن نداشت و لایت کوین شاهد کاهش شدید قیمت بوده است.

بعد از آخرین سقوط، قیمت این ارز به زیر سطح ۸۷ دلار رسید و در طول ۲۴ ساعت تقریباً ۷ درصد کاهش یافت. بر اساس این آمار، لایت کوین در بین ارزهای دیجیتال برتر، ضعیف‌ترین ارزش بازار را در این بازه‌ی زمانی داشت.

منبع: newsbtc