FavoriteLoadingافزودن به علاقه مندی ها

رمز ارز استکس STX توکن ارائه شده برای پلتفرم استکس Stacks می‌باشد. رمز ارز استکس، قراردادها و برنامه‌های هوشمند را برای بیت‌کوین فعال کرده و برای دارندگان خود، این امکان را فراهم آورده است تا با فرایند استیکینگ، مقداری بیت‌کوین را به عنوان سود بدست آورند. ارز استکس به عنوان سوختی برای اجرای قراردادهای هوشمند، پردازش تراکنش‌ها و ثبت دارایی‌های دیجیتالی در بلاکچین استکس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بنیان‌گذاران، تیم توسعه‌دهنده ارز دیجیتال STX

مهندسی به نام مونیب علی پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه، در سال ۲۰۱۳ شروع به بنیان‌گذاری استکس کرد. ریان شی هم دومین بنیان‌گذار این پلتفرم شناخته می‌شود که بعد از مونیب علی در فاصله کوتاهی به آن اضافه شد. البته قبل از پیاده‌سازی بلوک استک، وی به عنوان مهندس نرم‌افزار فعالیت می‌کرد.

بنیان‌گذاران استکس، یعنی رایان شی و مونیب ‌علی از طریق Y Combinator در این پروژه شرکت نموده و گروهی دیگر از دانشمندان گروه علوم رایانه را از پرینستون برای تحقیق و توسعه استخدام نمودند. در سال ۲۰۱۷ پایان‌نامه دکترای مونیب علی چهارچوبی را برای یک اینترنت متعلق به کاربر که بر روی بلاکچین ساخته می‌شود، ارائه داد.

نحوه استخراج استکس STX

شاید برایتان سؤال باشد که چطور می‌شود استکس را ماین کرد؟ برای پاسخ به این سؤال باید بگوییم که این کار با اتصال دو دفتر ثبت توزیع شده مستقل با PoX (اثبات انتقال) انجام می‌شود که در آنجا ماینرها می‌توانند با انتقالBTC ، توکن‌های STX را استخراج کنند. به غیر از سازوکار اجماع جدید، این پلتفرم غیرمتمرکز همچنین از قراردادهای هوشمند، dApps و ایجاد دارایی‌های مجازی پشتیبانی می‌کند که قابل حذف نبوده و به راحتی منتقل می‌شوند. به طور دقیق، شیوه پاداش‌دهی آن به شکل زیر انجام می‌شود:

برای چهار سال اول، ۱۰۰۰ استکس، چهار سال دوم، ۵۰۰ استکس، چهار سال سوم، ۲۵۰ استکس و برای بعد از این مدت هم ۱۲۵ استکس در هر بلوک منتشر می‌گردد.

پاداش ماینرها از پاداش استخراج هر بلوک به نحوی که در بالا توضیح داده شد و کارمزدهای تراکنش تشکیل شده است، با این حال ۱۰۰ بلوک در بلاکچین بیت‌کوین لازم است تا این موضوع به پختگی برسد. این بدان معناست که ماینرها معمولاً تا ۲۴ ساعت پس از تولید پاداش خود را دریافت نمی‌کنند.

ارز دیجیتال استکس

استکینگ Stacking چیست؟  

استکینگ ارز دیجیتال به عنوان یک جایگزین کم هزینه به جای استخراج و کسب سود از دنیای ارز دیجیتال است. به زبان ساده، استیکینگ به معنی دریافت سود به علت نگهداری یک ارز دیجیتال در مکانی مشخص همانند، یک کیف پول یا حساب کاربری‌ یک صرافی است. به منظور استیک ارز دیجیتال، دو راه پیش پای هولدرها قرار دارد؛ راهکار نخست، نگهداری ارز در کیف پول است که این روش استیکینگ سرد (Cold Staking) نام دارد. دومین روش، استیک کردن در دل یک صرافی کریپتوکارنسی می‌باشد که این روش به دو صورت Locked و  Flexible قابل انجام است.

 کسب درآمد با استک کردن توکن‌های استکس  

علاوه بر امکان استخراج ارز استکس می‌توان از طریق استیک کردن آن هم کسب درآمد داشت که برای اجرای این روش باید مواردی را در نظر داشت. در استک کردن استکس برای اجرای یک گره کامل یا فول نود (full node) به ۷۰۰۰۰ توکن استکس نیاز است که این امر برای اکثر معامله‌گران کوچک تحقق‌یافتنی نیست. با این حال، اگر کمتر از ۷۰۰۰۰ استکس دارید، می‌توانید آنها را در یک استخر استکس قرار داده و به این شیوه بهره ببرید، بنابراین حتی اعضای کوچک بازار نیز می‌توانند با استفاده از این شیوه‌ فرایند استک را انجام داده و مقداری بیت‌کوین را به عنوان سود مورد انتظار خود بدست آورند. استک کردن یکی از روش‌های تضمینی در کسب سود از دنیای ارز دیجیتال به شمار می‌رود. 

توکن استکس

توکن پلتفرم استکس با همان نام استکس شناخته می‌شود که در ابتدا مقدار ۱٫۳ میلیارد از آن انتشار یافته و حداکثر مقدار ۱٫۸۱۸ میلیارد توکن در نهایت برای آن در نظر گرفته شد. پس از آن توکن‌های تولید شده در میان بنیان‌گذاران، خزانه‌داری، سرمایه‌گذاران سهام، کارمندان و استخراج‌کنندگان برنامه به اشتراک گذاشته شدند. STX رشد بیش از هشت هزار درصدی را معادل ۲٫۸۲ دلار در سال ۲۰۲۱ تجربه کرده است.

استکس

چگونه استکس و بیت‌کوین به هم متصل می‌شوند؟

در ساخت و ساز این شبکه، معاملات بلاکچین استکس قادر به مقیاس‌گذاری مستقل از بلاکچین بیت‌کوین هستند. در واقع زنجیره بیت‌کوین فقط برای امنیت و نهایی نمودن فرایند آن مورد نیاز است؛ این بدان معناست که هزاران تراکنش در بلاکچین استکس فقط به یک هش تنها در بلاکچین بیت‌کوین منجر می‌شود. معاملات استکس به طور خودکار، هر بار که بلوک جدیدی در بیت‌کوین ایجاد شود، صورت می‌پذیرند. علاوه بر این، استکس مفهوم جدیدی از میکروبلاک‌ها را ارائه می‌دهد که تأیید تراکنش را در طی چند ثانیه انجام می‌دهند. ایده میکروبلاک مبنای اصلی در مقیاس‌پذیری تحقیق است، در حالی که یک الگوریتم اجماع سریع‌تر نظیر PoX می‌تواند در هر بار استخراج بلوک جدید، از میکروبلاک‌هایی استفاده کند که روی بیت‌کوین قرار می‌گیرند.

تفاوت استیکینگ (staking)، سهام‌گذاری با استکینگ (stacking) ارز استکس  

استیکینگ (staking)، سهام‌گذاری: (به عنوان مثال برای ارزهای تزوس، کازماس و کاردانو)

  • ممکن است بودجه کاربر بر اساس فعالیت شبکه کاهش یابد.
  • به زمان زیادی نیاز دارد.
  • وجوه دریافتی از سهام‌گذاری معمولاً برای جبران هزینه‌های نگهداری و بروزرسانی فروخته می‌شوند که این پتانسیل، فشار فروش را در بازار ایجاد می‌کند.

استکینگ (staking)، ارز استکس: (فقط با استکس (STX) امکان‌پذیر است)

  • خطر از دست دادن وجوه شما وجود ندارد.
  • نیاز به وجود سخت‌افزار خاصی نبوده و کاربران می‌توانند به تنهایی از طریق کیف پول STX یا از طریق ارائه‌دهندگان در آن شرکت کنند.
  • درآمد آن با استفاده از BTC پرداخت می‌شود، در حالی که دارایی تولید کننده پاداش، STX است؛ با در نظر گرفتن این شرایط هیچ فشار فروش بیشتری بر روی STX وجود نخواهد داشت.

تحلیل قیمت رمز ارز استکس

ارز دیجیتال استکس STX با ارزشی در حدود ۴۱۰.۳۱ میلیون دلار، در رتبه ۸۹ بازار ارزهای دیجیتال قرار داشته و سهم ۰.۰۳ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد. هر واحد از استکس در این لحظه با قیمت ۰.۳۲۰۵۶۲ دلار، با احتساب نرخ تتر ۴۷,۱۶۰ تومان معادل ۱۵,۱۱۷ تومان معامله می‌شود و حجم مبادلات روزانه آن ۲۷.۹ میلیون دلار است. باید بدانید که قیمت این ارز در ۲۴ ساعت اخیر ۱۰.۵۷% افزایش یافته است. بالاترین قیمت استکس در تاریخ ۲۵ آبان ۱۴۰۰ معادل ۳.۶۱ دلار به ثبت رسید که در حال حاضر %۹۱.۱۲ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش استکس ۱.۳۶ میلیارد و تعداد کل واحدهای آن ۱.۸۲ میلیارد خواهد بود.

برای آگاهی بیش‌تر از وضعیت ارز استکس می‌توانید از طریق وب‌سایت کریپتونگار از انواع تحلیل‌های آن اطلاعات لازم را کسب نموده و با استفاده از این اطلاعات، عملکرد مناسبی را در زمینه ارزهای دیجیتال ارائه دهید.

بهترین صرافی برای استکس

آینده قیمت ارز دیجیتال استکس

به طور تقریبی اکثر تحلیل‌گران بازار ارز، اعتقادشان بر این است که ارز دیجیتال استکس به عنوان یک گزینه سرمایه‌گذاری، در طی مدت زیاد سودآور خواهد بود. در واقع توکن استکس تمایل زیادی به پیشی گرفتن از رقبای خود نشان داده و طبق تحلیل‌های موجود، عملکرد قیمتی استکس به طور غیرقابل انکاری شبیه به عملکرد قیمتی بیت‌کوین در دو سال گذشته است. به همین دلایل می‌توان آینده قیمت ارز دیجیتال استکس را به شکل مثبتی پیش‌بینی کرد.

کیف پول‌های ارز دیجیتال استکس STX

اگر تجربه استفاده از کیف پول‌های ارز دیجیتال را داشته باشید، بدون شک از این موضوع آگاهید که هر کیف پول موجود از ارزهای دیجیتال مد‌نظر خود پشتیبانی می‌کند؛ به همین علت دو مورد از بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال استکس را در ادامه به شما معرفی می‌کنیم.

Stacks Wallet

یکی از بهترین گزینه‌ها برای نگهداری و مدیریت ارز دیجیتال استکس، کیف پول Stacks Wallet می‌باشد که این کیف پول، قابلیت استفاده در مرورگر و نسخه دسکتاپ را دارا است.

Lumi Wallet

یک کیف پول رایگان و امن و ناشناس کریپتوکارنسی است که امکان خرید و فروش و ترید بیش از ۱۲۰۰ کوین و توکن از جمله توکن استکس را فراهم آورده است. یکی از خصوصیات این کیف پول این است که نیازی به ارائه اطلاعات شخصی افراد وجود ندارد.

صرافی‌های توکن استکس کدام‌ها هستند؟

زمانی که نتیجه حاصل شده از تحقیقات، بر این باشد که بر روی ارز دیجیتال استکس سرمایه‌گذاری کنیم؛ اولین سؤالی که ذهنمان را مشغول می‌کند این است که توکن استکس را از کجا بخریم؟ کسانی که با نحوه خرید و فروش ارزهای دیجیتال آشنایی کافی دارند، می‌دانند که بهترین راه برای تهیه ارزهای استکس، مراجعه به یک صرافی معتبر است؛ اما در هر صرافی امکان انجام معاملات استکس وجود ندارد. چند مورد از بهترین صرافی‌های معتبری که امکان خرید و فروش ارزهای استکس در آنها امکان‌پذیر است شامل: صرافی Binance، صرافی KuCoin، صرافی OKEx، صرافی OKCoin و صرافی CoinEx است.